מה דעתכם?

יאיר גולן במתקפה בזויה: "אלו תתי אדם"

תמונה – עיריית ראש העין פייסבוק
תגובות סוערות מהאופוזיציה והקואליציה נגד סגן שר הכלכלה יאיר גולן שכינה את מתיישבי חומש "תתי אדם" - בנט גינה: "דבריו על המתיישבים בחומש מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם" - נתניהו דרש: "בנט חייב לפטר את יאיר גולן עוד היום" - צפו בראיון המלא

אחרי שהשווה את המצב ישראל לתקופת הנאצים, סגן הרמטכ"ל לשעבר, סגן שר הכלכלה ח"כ יאיר גולן, מעורר שוב סערה בעקבות התבטאות קשה שאמר על מתיישבי היישוב חומש.

בראיון ליעקב אילון בערוץ הכנסת תקף גולן, "אנשים שבאים ומיישבים מקום שפונה בחוק, לא אמור שם להיות אף אחד וכשהייתי מפקד איו"ש לא הייתי נותן לאף אחד לחזור ולהתיישב שם".

גולן הוסיף ותקף, "למה הוא לא מזכיר את העובדה שאותם אנשים שבאים להתיישב שם פורעים בכפר בורקע, מנתצים מצבות, עושים פוגרום, אנחנו בני העם היהודי שסבלנו מפוגרום לאורך כל ההיסטוריה, באים ועושים פוגרומים באחרים.

לסיום אמר גולן, "אלה לא אנשים אלא תתי אדם, אנשים בזויים, קלקולו של העם היהודי, אסור לתת להם שום גיבוי וצריך להוריד אותם בכוח מהמקום הזה"

"תתי אדם", הוא ביטוי ידוע לשמצה שהנאצים השתמשו כדי לתאר "אנשים נחותים" לפי האידאולוגיה הנאצית.

רה"מ בנט תקף בתגובה: "דבריו של יאיר גולן על המתיישבים בחומש מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא החלוציות של ימינו".

ראש האופוזיצה נתניהו דרש לפטר את גולן, "המתיישבים ביהודה ושומרון אינם ״תתי אדם״ כפי שכינה אותם היום סגן השר יאיר גולן, חבר ממשלת בנט. המתיישבים הם ציונים חלוצים שמיישבים את נחלת אבותינו. אחרי האמירה המבישה הזו, שלקוחה היישר מהטרמינולוגיה הנאצית נגד העם היהודי, בנט חייב לפטר את יאיר גולן עוד היום."

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף, "השותף של בנט ושקד וכהנא ואורבך וסילמן. זה שקרא לחברה הישראלית נאצית ועכשיו מכנה את המתיישבים בביטוי שהמציאו הנאצים לעם היהודי. איש נאלח, שקרן אנטישמי שמפיץ עלילות דם שקריות.
תעשו טובה, שותפיו בימינה, רק אל תגנו אותו עכשיו בטוויטר כדי לנקות את המצפון שלכם אחרי שהפכתם אותו לסגן שר."

העיתונאי עמית סגל תקף, "האיש שהשווה אותנו לנאצים משתמש בביטוי שהמציאו הנאצים. אילו רק היה איש אופוזיציה בטח היה פה זעזוע"

ח"כ שמחה רוטמן תקף, "מי שלקח את האיש חולה השנאה הזה, ונתן לו ליד כח ותפקידים, זה בנט שקד סער ואלקין, והדבר הנורא הוא, שחסרי המוסר, כשהם מנסים להצדיק את עצמם, אומרים שתרבות השיח בליכוד הרחיקה אותם".

העיתונאי עוזי ברוך תקף, "איש בזוי ונאלח, מנצל את החסינות שלו וניצל מתביעות דיבה. אשמח שתוכיח לנו מי מבין המתיישבים בחומש עשה פוגרום בערבים ומתעלל במצבות".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.