ניסיון השתקה?

דיווח: מכתב התראה לעמותה מקמפיין נתניהו

תמונה – טוויטר

אחרי שגויס מעל מיליון שקלים תוך מספר שעות, עו"ד שחר בן מאיר שלח מכתב התרעה לעמותת 'מוסרי', בניסיון לבטל את ההתרמה שעורך העיתונאי ינון מגל למימון משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

במכתב שנשלח טוען עו"ד בן מאיר, הנני מבקש להתריע בפניכם מראש כי ההשתתפות שלכם בפרוייקט הגיוס עולה לכאורה כדי חשד לעבירות פליליות על מספר דינים".

עוד נכתב, "הפותח בכל דרך של פרסום פעולת התרמה למעל תשלום של קנס הוצאות או פיצוי שפסק בית משפט לפלילים או נותן פרסום להתרמה כזאת דינו מאסר ששה חודשים".

https://twitter.com/michelletelaviv/status/1482735508476342285?t=zqYU1AkgV8houOxi7KCcxw&s=19

עוד נכתב, "חבר כנסת לא יקבל תרומה שניתנה בעילום שם או תרומה מהתאגיד. גם במקרה של פרוייקט הגיוס ללא קבלת אישור מאת ועדת האתיקה מסתכן הן ח"כ נתניהו והן כל מי שפועל לגיוס הכספים בעבירה של מרמה והפרת אמונים נוכח קבלת כספים במסגרת הגיוס".

לסיום דורש עו"ד בן מאיר, "הנני מוסר לכם בזאת התרעה זו לחדול ולהפסיק כל שיתוף פעולה במישרין או בעקיפין עם פרוייקט הגיוס ומוסר לכם התרעה זו שלא לעשות שימוש בכספים שקיבלתם מלבד השבת לתורמים".

מעמותת מוסרי "בצלמו" נמסר: "הכל נעשה בצורה חוקית עם כל האישורים הרלוונטיים"

ינון מגל הגיב לביקורת ברשת, "הבהרה: לא דיברתי עם נתניהו על הנושא, ולא שאלתי את דעתו. אני פשוט מניח שגם לאדם אמיד הוצאה שיכולה להגיע לעשרות מליונים, היא נטל כבד מאוד, ושיקול במשפט.. וכמי שחושב שהוא נאבק שם גם בשבילי. זה המעט לעשות"

ח"כ בצלאל סמוטריץ תרם וכתב, "‏אני לא יודע אם נתניהו יחתום או לא יחתום ואין לי השפעה על זה. אבל ברור לי שתפרו אותו והדיחו כאן מנהיג באמצעים משפטיים לא לגיטימיים. ואם יש דרך להיות שותף ליותר ממיליון ישראלים שמרגישים שגנבו להם את המנהיג וגנבו להם את המדינה זה לקחת חלק בגיוס הזה".

עיתונאי דאמרקר תקף, "‏גיוס ההמונים לביבי הוא אחד הדברים העצובים שראיתי. מי שתורמים שם ברובם הם אנשים קשי יום, הם עברו תהליך מחשבתי כלכך הזוי שהם מרגישים צורך לתרום למולטי מיליונר כדי לממן לו הגנה משפטית על שחיתות ברמה כזו או אחרת שהוא ביצע כשהם בחרו בו שינהל עבורם את המדינה".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.