ההר הוליד עכבר?

הפרקליטות לבית המשפט: אין עילה לדחות את משפט נתניהו

תמונה – דוברות המשטרה
לאחר דחייה של כשבועיים, הוגשה לבית המשפט תגובת הפרקליטות לבקשות נאשמים בתיקי ראש הממשלה לשעבר נתניהו, הכוללת את תוצאות הבדיקה לעניין שימוש נטען בתוכנות רוגלה במסגרת חקירת תיק זה.

על פי התגובה, לבקשת התביעה ערכה המשטרה בדיקה מקיפה ביחס לכ-1500 טלפונים המשויכים לכ-200 גורמים המעורבים בתיקי האלפים ותיקים הקשורים אליהם. לגבי תיקי החקירה של פרשות 1000 ו-2000 ושאר התיקים הקשורים אליהם – בבדיקה התברר כי לא הוצאו צווים להאזנת סתר לתקשורת בין מחשבים ולא נעשה שימוש במערכות טכנולוגיות מסוג "רוגלה" ביחס למעורבים בתיקים. כמו כן, מבדיקתה של היחידה החוקרת ברשות ניירות ערך עולה כי לא עשתה מעולם שימוש במערכת טכנולוגית כזו, וכך גם בתיק זה.
 
במסגרת חקירת תיק 4000 עלה בבדיקה כי הוצאו צווי האזנת סתר לתקשורת בין מחשבים לשני גורמים – לנאשמת 3 איריס אלוביץ ולעד שלמה פילבר. בעקבות מתן הצווים השיפוטיים ולצורך מימושם, הופעלה מערכת טכנולוגית שבשימוש המשטרה לצורך ביצוע האזנות סתר לתקשורת בין מחשבים. בעניינה של אלוביץ, ניסיון הפעלת המערכת בעקבות הצו לא צלח, ומשכך, ממילא, לא הניב תוצרים. בעניינו של פילבר, המערכת הופעלה והניבה תוצרים למשך מעט יותר מיממה. בחינת כלל התוצרים מהאזנת סתר של פילבר לא הניבה כל חומר חקירה העשוי להיות רלוונטי לתיק.
 
על פי הבדיקה, בצד הפקת התוצרים בהתאם לצו, ביצעה המערכת פעולות מסוימות, הכוללות העתקה של רשימת אנשי הקשר והעתקה של מספר פריטי מידע נוספים שהיו אגורים בטלפון הסלולרי של פילבר, שלא פורטו במפורש בבקשה למתן צו. על פי הבדיקה הפרטים הרלוונטיים שמורים במסד הנתונים של המערכת אך לא הועברו לעיון היחידה החוקרת. בנוסף, בדיקת המשטרה העלתה שצו האזנת סתר מיוחד הוצא ביחס לאחד העדים בתיק, אולם במסגרת תיק חקירה אחר ונפרד בו היה חשוד. גם במקרה זה, הצו לא מומש. "נוכח ממצאי בדיקת המשטרה, עמדת התביעה היא שנכון וראוי להמשיך את שמיעת ההוכחות בתיקי האלפים כסדרה, ואין כל עילה לדחות את המשך המשפט" , נמסר בהודעת הפרקליטות.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.