סערה מדינית

אצבע לפוטין: שר החוץ לפיד יטיל סנקציות על רוסיה?

תמונה – לע"מ

שר החוץ יאיר לפיד מעורר סערה בעקבות דבריו לערוץ 12, כי אם רוסיה תפלוש לבסוף לאוקראינה אז ישראל תצדד בבעלת בריתה המסורתית ותצטרף לסנקציות שתטיל ארה"ב על רוסיה, למרות האינטרס לשמור על יחסים טובים עם הרוסים בשל חופש הפעולה של חייל האוויר בסוריה.

בתשובה לשאלה אם ישראל תיקח חלק בסנקציות שיוטלו על רוסיה אמר לפיד: "אנחנו זהירים יותר מהאמריקנים והם מבינים את זה. נצטרך לשקול זאת, זה לא המצב כרגע ואנחנו לא שם. כל יום, פעמיים ביום, אנחנו עוקבים אחרי המצב".

‏גם שר התפוצות, נחמן שי הצטרף לאיומים נגד רוסיה ואמר לקלמןליברמן, "אם יוטלו סנקציות בינלאומיות על רוסיה, אני מניח שישראל תלך עם המחנה שקרוב אליה, בהובלת ארצות הברית, ותצטרף אליהן."

העיתונאי יעקב אחימאיר תקף, ‏ "לא האמנתי לדברים מפיו של החוץ לפיד. שמעתי ב"גלי ישראל" ואח'כ גם באתר חדשות: לפיד אמר כי ישראל תשקול להצטרף לסנקציות אם יוטלו על רוסיה. בנט חייב לפטר את לפיד על דבריו. מה יגיב, אם רוסיה בתגובה לדברי ההבל, תודיע כי לא תאפשר עוד למטוסי ישראל לטוס בשמי סוריה? מה אז לפיד?!"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.