ברוך דיין האמת

אבל כבד: הרב חיים קניבסקי התמוטט ונפטר

תמונה – קופת העיר

אובדן כבד לעולם היהודי: בגיל 94, מנהיג הציבור החרדי מרן הרב חיים קנייבסקי, התמוטט בצהריים בביתו בבני ברק ונפטר.

מאות אלפי בני אדם צפויים להשתתף בהלוויתו של הרב שתתקיים ביום ראשון בעיר בני ברק.

ראש הממשלה לשעבר נתניהו ספד: "‏אני דואב עמוקות עם כל בית ישראל על פטירתו של ענק התורה ומנהיג הרבים, הרב חיים קניבסקי זצ״ל. עם ישראל איבד תלמיד חכם עצום שהיה חוליה מרכזית בשרשרת מסירת התורה מדור לדור‏. ביתו של הרב קניבסקי בבני ברק שימש מוקד של עלייה לרגל לבני עמנו מכל שדרות הציבור. הם שתו בצמא את מוצא פיו, ביקשו את ברכתו ואת עצותיו, ושאבו תעצומות נפש מסמכותו התורנית המיוחדת במינה.

תמונתו של הרב הישיש ששוקד בלא הרף על תלמודו עוררה השראה בלב סובביו ‏הוא ניצל כל רגע פנוי ללימוד, והדבר התבטא בבקיאותו העצומה בתורה שבכתב ובתורה שבעל-פה.

עוד ספד נתניהו, "הרב קניבסקי הסתלק מאיתנו בעיצומו של חג הפורים, זמן קצר לפני כניסת שבת ׳צו׳. בפרשת השבוע אנו קוראים: ״אֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד עַל הַמִּזְבֵּחַ לֹא תִכְבֶּה״. ‏אש התמיד של אהבת ישראל ותורת ישראל שבערה ברב קניבסקי זצ״ל לא תכבה לעולמי עד. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו היקרה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

שר החוץ יאיר לפיד ספד: ‏"משתתף בצער על לכתו של מנהיג הציבור הליטאי, הרב חיים קנייבסקי זצ״ל. הרב קנייבסקי היה מנהיג חשוב ומשמעותי בחייהם של יהודים רבים, אני שולח את תנחומיי להם ולמשפחתו. יהי זכרו ברוך."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.