כך זה נראה

תיעוד קשה: שוטר מפעיל טייזר על קצין במילואים

תמונה – תורת לחימה

סערה ברשת: ברשתות החברתיות פורסם תיעוד קשה ממעצר אלים של קצין במילואים בסוף השבוע בגבעת אולגה.

הסיפור המלא

א', סרן במילואים, מתגורר בגבעת אולגה שבחדרה, הלך כמנהגו ביום שישי האחרון לטבול בים לפני כניסת שבת. כאשר הוא יוצא החוצה בחזרה לביתו, ניגשים אליו כמה מתושבי השכונה ואומרים לו שיש ערבים בים שעושים בלאגן בחוף, מנגל, נרגילות, אלכוהול, מוזיקה בקולי קולות (הכל בניגוד לחוק) מטרידים תושבים, מאיימים עליהם ומפחידים אותם (אירועים שנהיו לשגרה בשנה האחרונה, כולל נסיונות אונס ושלל הטרדות מיניות).

כדי לנסות לסייע להם, הם פנו לחלק מהמשפחות הערביות בבקשה לחדול מהמעשים שלהם ולהרגיע את העניינים. אלא, שאז קמה ערביה אחת והטיחה את הנעל שלה בפניו של אותו בחור ונוצרה מהומה במקום. למרות זאת, א' אמר לכל מי שהיה שם שלא להרים יד ולא לנקוט באלימות ואף מנע מכמה חבר'ה לעשות זאת.

למרות זאת, הערביה הזמינה משטרה אך משום מה השוטרים בחרו לשמוע רק צד אחד, הערבים הצביעו על א' כגורם שמאיים עליהם, השוטרים ביקשו מהבחור להזדהות אך הוא ביקש קודם להבין מדוע ובאיזו טענה, הוא טען בפני השוטרים שהוא רוצה להגיש תלונה על אותה ערביה שזרקה עליו את הנעל, אך הם דרשו לעצור אותו, 20 דקות לפני כניסת שבת.

תוך כדי השיח עם השוטרים הגיע שוטר ערבי, שבכלל לא נכח באירוע קודם לכן, והחל במעצר אלים, בברוטליות שאין לתאר ובחוסר פרופורציה לאירוע ומזעזע בלי שום התראה מוקדמת, הפילו אותו לרצפה, נקטו באלימות לא סבירה בעליל תוך שימוש לא ברור ומסוכן מאוד באקדח "טייזר" כאשר הוא כבר מוטל על הרצפה ואין שום התנגדות מצדו.

הבחור נגרר לניידת המשטרה בברוטליות ובהשפלה על אף שלא הביע כל התנגדות ולא נקט באלימות. השוטר התעלם ואף סרב להיענות לבקשתו שיביאו לו את הכיפה ושיודיעו לאשתו שמחכה לו בבית כל הזמן הזה, מבחינת אשתו הוא הלך לטבול בים ולא חזר!!!

במהלך מילוי הדו"ח, כאשר א' אזוק וכפות כמו אחרון המחבלים מאחורי סורג ובריח נאמר לו כי הוא עצור. תוך כדי שהשוטר הערבי ממלא דו"ח תלונה הוא מתקשר בטלפון לאחד השוטרים שהיו במקום ומתייעץ איתו באיזה סעיף כדאי להאשים אותו כי הוא בעצמו לא הבין על מה.

לטענת א', החלק המשפיל ביותר היה, כאשר בסוף המשמרת של השוטר הערבי, לפני שהוא הולך הביתה הוא ניגש אליו ואומר לו: 'אל תחשוב שרק אצלכם יש ציונות, האדמה הזו היא שלנו ואני אלחם עליה עד הגרגיר האחרון שלה'.

א' נלקח לחקירה, לאחר שהחוקר שומע את הדברים ומסתכל בסרטונים הוא בעצמו אומר בפה מלא שהוא מתבייש בהתנהגות השוטרים ולא מבין למה האירוע התפתח למימדים כאלו, מדוע הם לא פתרו את זה בדיבור וקור רוח וישר נקטו באלימות ומוסיף ואומר שאין לו ספק שצריך לשחרר אותו לאשתו וילדיו (שעד עכשיו אין לה מושג איפה הוא נעלם!!!), הוא מוריד לו את האזיקים והולך לדבר עם הקצין.

לאחר כמה שעות של חוסר אונים ואי ודאות ובהמתנה להחלטת קצין המשמרת חוזר החוקר ואומר לו שהוא מצטער מאד אך בשונה ממה שהוא העריך הוחלט לשלוח אותו למעצר עד לתום ההליכים בבית מעצר קישון הוא אוזק אותו בשנית, א' מבקש לדבר עם הקצין ומנסה להבין איך זה יכול להיות ומה העילה להארכת המעצר? לקצין אין מילים בפיו מלבד: "הוראות מלמעלה".

לאחר שעות ארוכות ואחרי אין ספור בקשות ותחנונים שלפחות ישאירו אותו בתחנה כדי שלא יחלל שבת, אך הבחור נלקח לבית המעצר קישון בשעה 1:30 בלילה כל הזמן הזה א' מתחנן ממש שיודיעו לאשתו בדרך כל שהיא שהוא עצור אבל זה לא מעניין אף אחד.

קרוב משפחה שלו שמע על הסיפור והגיע ברגל לתחנת המשטרה ממש מס' דקות לאחר שהוא נלקח משם, השוטרים אמרו לו שא' ביקש לא להודיע לאשתו שהוא במעצר, שקר גמור! במעצר קישון הוא מבלה עד יום ראשון באוירה מזעזעת, שמים אותו בתא עם 8 עצורים ערבים מג'נין, אתם קולטים? קצין מילואים קרבי צבא נמצא עם ערבים מג'נין באותו תא כל השבת. הוא לא מקבל כיפה, לא מקבל יין לקידוש ולהבדלה.

במהלך השבת אף אויים בצורה פיזית ע"י חלק מהאסירים שאם לא יתנהג כפי שיבקשו הם יכניסו למכות.

במוצאי שבת הוא נלקח לבית משפט השלום בחיפה, כאשר הגיע לבית המשפט השוטר ביקש הארכת מעצר בחמישה ימים עד תום ההליכים כיוון שיש לו נשק בבית (הוא לא היה חמוש בעת האירוע) ולכן הוא מסוכן לציבור, ברוך ה' שהשופט לא הבין מה הקשר בין הדברים ואיך זה הופך קצין במילואים להיות מסוכן לציבור והורה על שחרורו המיידי

‏מארגון תורת לחימה נמסר, "הסיפור המטלטל והמזעזע הזה הוא לא רק סיפור פרטי שנקלע לסיטואציה מפלה וחסרת צדק, הוא סיפור על מה שקורה בשורות המשטרה. כששוטר ערבי, לובש מדים, אומר לעציר יהודי שהאדמה הזאת של ערבים והוא יילחם עליה עד הגרגיר האחרון זה משקף לנו שבסוף בסוף יש כאן מאבק לאומני נגד יהודים במדינת ישראל שגם ערבים לובשים מדים מזדהים איתו ונוטלים חלק במאבק הזה. יש הרבה חיילים ושוטרים שאינם יהודים שמשרתים נאמנה את המדינה ואזרחיה אך אם לא נטפל בשוטרים כאלו שעושים אפליה ליהודים אז גם מערכת אכיפת החוק שלנו תהיה מסורסת ולא תעמוד לצידנו ביום פקודה, והיום הזה קרוב.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.