מתנצלת ומתחייבת

הרוח הציונית: המפלגה החדשה של שקד והנדל

תמונה – איילת שקד אינסטגרם

שרת הפנים איילת שקד ושר התקשורת יועז הנדל הודיעו הערב על ריצה משותפת במפלגה חדשה שתקרא "הרוח הציונית".

במסיבת עיתונאים חגיגית אמרה שקד, "בשנים האחרונות מדינת ישראל נכנסה לסחרור. זר לא יבין זאת. והאמת, שגם הדורות הבאים יתקשו להבין איך אומת הסטרטאפ הגיעה למצב הזה. קיטוב פוליטי שכמו כדור שלג הפך לגורם מספר אחד לאי היציבות השלטונית בישראל. כל קבוצה נלחמת מלחמת חורמה בשם פסילת הצד השני. ניצחון של מחנה אחד הוא אֵבל וחורבן הבית למחנה השני.

שקד הוסיפה, "הבחירות הקרובות הן צומת דרכים קריטי למדינת ישראל כל אחד מהגושים שואף להקים ממשלה צרה שתישען על הגורמים הקיצוניים. תהיה תוצאת הבחירות אשר תהיה חצי עם ירגיש שגנבו לו את המדינה, אם תוקם ממשלה צרה, היא תהיה חסרת יציבות ורק תגביר את הקיטוב ותגרור אותנו למערכת בחירות נוספת, זה לא הדבר הנכון.

אני גאה להכריז היום על איחוד מפלגת ימינה עם מפלגת דרך ארץ, לסיעה משותפת שתקרא "הרוח הציונית". יחד נביא ליציאה מהלופ חסר התקדים שהפוליטיקה כפתה על עם ישראל. אני שמחה על שיתוף הפעולה עם דרך ארץ בהנהגת השר הנדל. יועז הוא שר ביצועיסט עם קבלות רבות בממשלה. חיבור הסיבים שהוביל הוא מהפכה טכנולוגית של ממש בעלת משמעות לאומית אדירה שמטיבה עם כלל האזרחים, מורידה מחירים, מצמצמת פערים ומקרבת את הפריפריה למרכז.

עוד אמרה שקד, "ביחד נוביל להקמת ממשלת אחדות ציונית שתוכל למשול ולטפל בחיים עצמם של אזרחי ישראל. את משבר הדיור ויוקר המחיה לא מעניין כן ביבי ולא ביבי. רק ממשלה לאומית יציבה תוכל לקדם את השוק החופשי בישראל ולקדם את שגשוגם של החיים במדינה. רק ממשלת אחדות שהרוח הציונית תנשב בה, תיישב את כל חלקי ארצנו בלי להתנצל. כפי שפעלתי כשרת משפטים וכשרת פנים, אמשיך לפעול ולקדם את ערכיי בכל כוחי. אלחם בעודף הרגולציה ובחסמים הרבים מדי בשוק הישראלי. אמשיך לפעול להשבת כוחם של נבחרי הציבור אל מול המשפטיזציה שנכנסה לואקום השלטוני בישראל.

בימים אלו, שבין המצרים, אני מבקשת לעשות חשבון נפש כלפי הציבור שבחר בי. אני יודעת שרבים מכם נפגעו. לפני שנה, בעת הקמת הממשלה, רצינו למנוע את הטירוף שבבחירות חמישיות. חשבנו מה הדבר הנכון בעת הזו למדינת ישראל. האמנו שאפשר לייצר שותפות על מנת לטפל בצרכים של כלל אזרחי ישראל. צעדנו, , למהלך שטמן בחובו סיכונים ציבוריים ואישיים וסיכויים. בלי לוותר על קוצו של יוד מערכי הימין. האמת היא שהממשלה הזו קידמה את ערכי הימין כפי שלא נעשה כאן שנים ארוכות. פעלנו להקים ארבעה-עשר יישובים בנגב על מנת לחזק את המשילות ולייצר חיץ בין הפזורה לבין יישובי דרום הר חברון. ערכנו מצעד דגלים שמח והמוני ביום ירושלים מבלי להרכין ראש בפני החמאס, נלחמנו מלחמת חורמה בפשיעה במגזר הערבי. וזה רק על קצה המזלג.

יחד עם זאת, בראייה לאחור המהלך לא צלח וממשלה צרה לא הצליחה לייצר יציבות שלטונית. בנוסף, לאורך כל התקופה היה חסר משהו, הייתה חסרה רוח, רוח ציונית. אזרחי ישראל, היום אנחנו מחזירים את הרוח, מחזירים רוח לאומית וציונית. אוסיף גם שכלקח, ממשלת ישראל אינה יכולה להישען על מפלגה ערבית. המפעל הציוני אינו יכול להיות תלוי באצבעות של נבחרי הציבור הערבי בישראל.

אני קוראת מכאן לכל מי שרואה במדינת ישראל נס בקנה מידה היסטורי. לכל אלו שמברכים בשבת את מדינת ישראל כראשית צמיחת גאולתנו. לציבור שנלחם עבור הארץ הזו ורואה בה פלא שאינו מובן מאליו. למי שלראשונה בחייו חזה ברפורמות במערכת המשפט שאליהן ייחל. לישראלים שיודעים שהורדת מסים, הסרת חסמים והפחתת רגולציה הם הם הפתרון ליוקר המחיה. לכל מי שמתרגש מההמנון וגאה בדגל. רוח ציונית תהיה הבית של אלו שקצו בקיפאון ובשיח הפסילות ומאמינים שאפשר אחרת.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.