הולך הביתה

זה נגמר: השר יועז הנדל פורש מהפוליטיקה

תמונה – ערוץ הכנסת

מספר ימים אחרי שפרש ממפלגת 'הרוח הציונית' של איילת שקד, שר התקשורת יועז הנדל הודיע על פרישתו מהפוליטיקה, "עשיתי טעויות פוליטיות"

בהודעת פרידה כתב הנדל, "אזרחי ישראל, לפני קרוב ל-4 שנים נכנסתי למערכת הפוליטית, לאחר שנים ארוכות במערכת הביטחון, באקדמיה, בתקשורת ובמרחב הציבורי. כל חיי ראיתי בעצמי חייל של המדינה, עם נשק ואפוד, עם מקלדת או עם חליפה ועניבה."

עשיתי כל מה שחשבתי שנכון למדינה. במהלך חיי קיבלתי החלטות. לא מעט החלטות. אני מקווה שברובן צדקתי אבל ברור לי שבלא מעט החלטות גם טעיתי. החשש הגדול בקבלת החלטה הוא הפחד לטעות. לא פחדתי.

הממשלה האחרונה שהוקמה, והייתי חלק ממנה, היתה בעיני מימוש החזון האישי שלי לאחדות. שמאלנים וימנים שישבו ביחד בקואליציה כדי לעבוד. זה משהו שלא ראינו הרבה שנים. במבחן ההיסטוריה עוד נראה שזה היה צעד נדרש כדי שישראלים מכל המדינה ירגישו שזה הבית שלהם.

דחפתי להקמתה של הממשלה הזאת, עשיתי כל מה שאני יכול כדי שהיא תעבוד ולמרות זו היא נכשלה. שנה אחרי היא קרסה. חוסר יציבות פוליטי הוא איום אסטרטגי על מדינת ישראל. הפילוג הפנימי, שנאת החינם, השבטיות – כל אלה מייצרים סכנה ברורה ומיידית.

עוד כתב הנדל, "ממשלת אחדות היא הסיפור ההפוך לממשלה צרה של 61. הקמתי את הרוח הציונית לשם כך וכשהבנתי כי שהשותפות הזו תוביל בסוף לממשלה צרה העדפתי לפרק ולשלם את המחיר הפוליטי.

אמון הציבור במערכת הפוליטית בשפל, אני לא מוכן להגיד דבר אחד לפני הבחירות ובלב כבד לעשות דבר אחר לאחריה. כך היה בעבר כשהתחייבתי שלא להקים קואליציה עם המשותפת וכך עכשיו.
פוליטיקה היא כלי להגשמת אידיאולוגיה ולא תחליף עבורה.

אני משלם מחיר פוליטי כבד על האמונות שלי, לפעמים מרוב ציניות בשיח הציבורי גם מחיר אישי אבל אני רץ למרחקים ארוכים. בפרופורציות של החיים ושל המשפחה יש בכך גם נקודת אור וטוב.

אני אחראי לכל מה שקרה בדרך. להחלטות שלי ולתוצאות הפוליטיות. עשיתי טעויות פוליטיות. אבל אני מקווה ומאמין שלא עשיתי טעויות ערכיות..

אני גאה בהחלטות המקצועיות שקיבלתי, כשלנגד עיניי עמדה תמיד טובתה של מדינת ישראל ואזרחיה. ניהלתי מאבק מול העסקנות החרדית. לא מתוך שנאת חרדים אלא מתוך אהבה לעם הזה.

זו הסיבה שממשלה עם המשותפת היתה ונותרה אסון בעיני והצעד שלקח מנסור עבאס הוא משמעותי וחשוב.

עסקתי במערכת הבחירות הזו ארוכות בהצבת תוכנית מסודרת להחזרת המשילות והריבונות לנגב, הגליל והערים המעורבות.
איך לצערי אין קשב. לא מצאתי קשב לא לדיון שביקשתי לקיים על תוצאות העבר ולא לדיון על תוכניות לעתיד. לא אשקר, כואב לי.

עבדתי קשה מאוד, מבוקר עד השעות הקטנות של הלילה כדי להניע מהלכים במשרד התקשורת. נלחמתי כל חיי בסדיר, במילואים ובמערכת הביטחון כדי שהמדינה הזאת תהייה בטוחה. והנה, לא שכנעתי מספיק. מנגד, גורמי שוליים שעיקרם פופוליזם – זוכים לאהדה רבה. יכולתי לשקוע בעצמי ולקטר על ההוגנות בחיים הציבוריים. אבל זו המציאות.

זה מחייב אותי לחשיבה מחודשת ולחשבון נפש. הימין שאני חלק ממנו רואה בשלמות העם והארץ את יעודו. להגן על ארץ ישראל כמו שמגנים על הדמוקרטיה ועל הדמוקרטיה כמו שמגנים על עם ישראל.אנשים שמאמינים במערכות המדינה, אוהבים ומעריכים את עובדי הציבור שלנו – אך יודעים שדרושה ביקורת. לתקן, לא על מנת להרוס.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.