שערוריה

מחדל: אותרו 40 הורים אפשריים לעובר שהוחלף

תמונה – Pixabay, אילוסטרציה

בבית החולים אסותא בראשון לציון עדיין לא יודעים למי שייך העובר שהוחזר בטעות לאישה בהיריון מתקדם. כפי שפורסם אתמול. בנוסף, לא ידוע היכן העובר שלה ושל בן זוגה.

במרכז הרפואי ממשיכים במיפוי ובאיתור מטופלות שעברו טיפולי הפריה באותם תאריכים, ושוקלים לעצור פעילות לא דחופה כדי לאתר מבין 40 המטופלות את האחת שלה שייך העובר.

אתמול פורסם כי אישה שעברה טיפולי IVF בביה"ח אסותא בראשון לציון גילתה בבדיקה גנטית בבית החולים כי היא נושאת עובר שלא תואם גנטית לה או לבן זוגה. בבית החולים דיווחו על האירוע החריג למשרד הבריאות, ונעשים מאמצים לאתר מי הוריו הביולוגיים של העובר.

מאסותא נמסר: "לאחר מיפוי איתרנו מטופלות שקיימת לגביהן אפשרות (הגם שמדובר בסבירות נמוכה) שהן קשורות לאירוע. עצרנו את כל הפעילות סביב העוברים האלה, וככל שיהיה צורך, נפנה לאותן מטופלות באופן מיידי. צוות בכיר של היחידה מתמקד בשלב זה בבדיקות מעמיקות של כל המקרים שהיו בטיפול בימים סמוכים: יום השאיבה וההפריה, יום ההקפאה ויום ההפשרה. נחדד שוב – ביחס לכל העוברים הללו נעצרה הפעילות ואין בהם שימוש בשלב זה".

"למרות שהיחידה עובדת בסטנדרטים גבוהים ועברה בקרות של משרד הבריאות, מכון התקנים ובקרות פנימיות ובינלאומיות – חודדו שוב נהלי הפעילות מול היחידה. כמו כן – נפתח קו ייעודי למטופלות, בו אנו מקיימים שיח עם הפונות, ומספקים מענה ראשוני ושיחת רופא במידת הצורך. יצוין כי אסותא מדווחת למשרד הבריאות בשקיפות על פי הנדרש".

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.