מחאה חריפה

רבנים בציונות הדתית: ״על הבת להצטרף לכיתת בנות״

תמונה – Pixabay, אילוסטרציה

בימים האחרונים מתנהלת מחאת הורים בעקבות החלטת בית ספר דתי לבנים בגבעת שמואל, לשלב תלמיד בכיתה ג׳ שנמצא בהליך שינוי זהות מגדרי. הורים ל-8 ילדים בבית הספר לא מוכנים לשלוח את ילדיהם לכיתה בעקבות שילובו של הילד ומבקשים לעבור למסגרות אחרות בעיר. היום מקבלת המחאה חיזוק מבכירי הציונות הדתית.

במכתב שנשלח למועצת החינוך הממלכתי דתי ושעליו חתומים הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב חיים שטיינר ועוד 13 רבנים נוספים הם דורשים העברת הילד לכיתת בנות. במשרד החינוך הבהירו כי הם יאפשרו לילד ללמוד בשטח בית הספר, בנוסף הם מסרבים לבקשת ההורים למסגרות אחרות.

 

״ההלכה לא מכירה בשינויים מלאכותיים ואוסרת התנהגות והתלבשות של בן כבת או בת כבן. על כן על הבת להצטרף לכיתת בנות. תפקיד בית ספר דתי לשמור על ההלכה ולפעול על פיה״, לשון המכתב. הרבנים החתומים על המכתב כן מבקשים לנהוג ברגישות בסיטואציה: ״מן הראוי להיזהר מפגיעה באותה בת. יש לסייע בידה באורך רוח, להכיר בזהות שבה נבראה. הדמיונות אינם משנים את המציאות, את הבריאה המופלאה כפי שאלוקים ברא אותה כבת ובזכות לגדול כאשה וכאמא״.

 

השבוע פורסם כי ההחלטה שהתקבלה על ידי המפקחת המחוזית של חמ"ד לשלב את הילד בכיתת בנים, נעשתה לאחר התייעצות עם רב בכיר בציונות הדתית, הרב יעקב אריאל, שחתום גם הוא על המכתב שנשלח היום. על פי הדיווח בכירים במשרד החינוך התייעצו עם אריאל, לשעבר רב העיר רמת גן ומועמד לתפקיד הרב הראשי לישראל, שנתן את הסכמתו להמשך לימודו של הילד בבית הספר הדתי לבנים.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.