דאגה בימין

לפיד יכריז באו"ם: "תומכים במדינה פלסטינית"

תמונה – מפלגת יש עתיד

שובר שמאלה: לראשונה אחרי שנים רבות, ראש ממשלת ישראל יאיר לפיד יצהיר בנאומו בעצרת האו״ם על תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית.״היפרדות מהפלסטינים צריכה להיות חלק מהחזון המדיני״.

ראש הממשלה לעבר בנט הגיב, "הדרך שהובלתי כראש הממשלה: לא לריב עם כל העולם ללא צורך, אך גם לא להתקפל ללא צורך. אין שום מקום או היגיון להציף מחדש את רעיון המדינה הפלסטינית".

בנט הוסיף, "צריך לומר את הדברים כהוויתם: אין מקום למדינה נוספת בין הים לירדן. לא רק בשל זכותנו על הארץ. גם ברמה הפרקטית, אין שום היתכנות או תוחלת למהלך מדיני עם הפלסטינים. לכן, סיסמאות ריקות כמו "שתי מדינות", צריכות להשאר בשנות ה-90, יחד עם הרבה אופנות אחרות שעברו מן העולם. כראש ממשלה הבהרתי בכל דרך שמשא ומתן מדיני פשוט לא עומד על הפרק. לא העלתי בדעתי לפגוש את אבו מאזן, שמא יתפתחו ציפיות לא ריאליות שעלולות להביא לאכזבה ולתגובת נגד אלימה, כפי שקרה בעבר..

לסיום עקץ בנט את לפיד, "הממשלה בראשותי עשתה את מה שנראה בלתי אפשרי: שמרה על רוח טובה וחיובית מול העולם, תוך שהיא הודפת לחצים ושומרת בקנאות על בטחונם של אזרחי ישראל ועל ארצנו. זה לא פשוט, צריך להתאמץ, אבל הוכחנו שזה אפשרי."

יו״ר מרצ, זהבה גלאון: ״מברכת את ראש הממשלה לפיד מיליוני ישראלים ופלסטינים מחכים לאופק מדיני שישים סוף למעגל הדמים", הגיבה גלאון והוסיפה, "אני קוראת לרה״מ – לך צעד נוסף קדימה, ותיפגש עם אבו מאזן בעצרת האו"ם.״

ח"כ בצלאל סמוטריץ תקף, "‏אחרי שנים שבהם הימין הצליח להוריד את איוולת המדינה הפלשתינית מסדר היום ולהפוך את אבו-מאזן לדמות לא רלוונטית בעולם, מובילים גנץ ולפיד תהליך מסוכן שמחזיר את רעיון העוועים הזה אל השולחן. גנץ החזיר בשנה החולפת את אבו מאזן למרכז הבמה, וכעת לפיד מחזיר אותנו בחוסר אחריות עשרים שנה לאחור ומזמין לחץ בינלאומי על ישראל לקידום צעד שהוא לא פחות מהתאבדות של מדינת ישראל. עוד לפני שהוקמה הממשלה הרעה הזו הזהרנו שהיא תחזיר אותנו למסלול אוסלו. הפצרנו בבנט ושקד שלא לרמוס את הבטחותיהם ולא להפוך את לפיד לראש ממשלה.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.