בפעם השישית

הנשיא הטיל על נתניהו: "למרות שמתנהל הליך משפטי"

תמונה – קובי גדעון/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל את חבר הכנסת בנימין נתניהו, והטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה.

בנאומו אמר הרצוג, "מכובדי, מן ההתייעצויות שקיימתי עולה התמונה הבאה: 64 חברי כנסת המליצו על חבר הכנסת בנימין נתניהו. 28 חברי כנסת המליצו על חבר הכנסת יאיר לפיד. ו-28 חברי כנסת בחרו שלא להמליץ על מי מחברי הכנסת, לתפקיד הרכבת הממשלה. התוצאה היא ברורה, ויש להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת בנימין נתניהו."

הרצוג הוסיף ועקץ, "לא נעלמה מעיני כמובן, העובדה כי כנגד חבר הכנסת נתניהו מתנהל הליך משפטי בבית המשפט המחוזי בירושלים, ואינני מקל בכך ראש כלל וכלל. עם זאת חשוב לציין כי בית המשפט העליון כבר אמר את דברו בבירור בנוגע לכתב אישום תלוי ועומד כנגד חבר כנסת המועמד לתפקיד הרכבת הממשלה – במספר פסקי דין, כולל בהרכב מורחב של 11 שופטים כשהוטלה מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת נתניהו על ידי קודמי בתפקיד – הנשיא ראובן ריבלין. לנוכח כל אלו, לאחר ששקלתי את הדברים בהתאם לדין; ולאחר שנתת לכך את הסכמתך, כמתחייב בחוק, החלטתי להטיל עליך – חבר הכנסת בנימין נתניהו – את מלאכת הרכבת הממשלה.

הרצוג הוסיף, "מכובדיי, כובד האחריות המוטלת על כתפיה של ממשלה בישראל, ובוודאי על העומד בראשה – הוא מהגדולים והמורכבים בעולם. לאזרחי ישראל דרושה ממשלה יציבה ומתפקדת. ממשלה שמשרתת את כלל אזרחי ישראל – אלה שתמכו ובחרו בה, וגם אלה שהתנגדו לכינונה; ממשלה הפועלת בשליחותם ולמענם של כל גווני הפסיפס הישראלי – מכלל הקהילות, המגזרים, האמונות, הדתות, אורחות החיים, התפיסות ועולמות הערכים המגוונים; ומגלה רגישות ואחריות כלפי כולם."

ראש הממשלה המיועד נתניהו פנה לכלל האזרחים ואמר: "אחרי שורה של מערכות בחירות, העם הכריע בצורה ברורה בעד הקמת ממשלה בראשותי. היום אנו מתקדמים לקראת כינונה של ממשלת ישראל ה-37. אני אישית נרגש מאוד לקבל את הזכות להרכיב את הממשלה, לא פחות מאשר בפעם הראשונה שזכיתי לכך לפני 26 שנים. ציבור המצביעים נתן אמון חד-משמעי בי ובליכוד, כמו גם במפלגות השותפות לדרכנו. אבל אני רוצה לומר: אני מתכוון להיות ראש הממשלה של כולם – של מי שבחרו בי, ושל מי שלא בחרו בי. זה משקף את מה שאני מאמין בו ומה שמנחה את פעולתי.

זאת האחריות שלי כראש ממשלת ישראל וכך פעלתי כשיחד עם חבריי, הבאנו מיליוני חיסונים לכל אזרחי ישראל, הבאנו את העשור הבטחוני והכלכלי הטוב בתולדות ישראל לכל אזרחי ישראל והבאנו ארבעה הסכמי שלום היסטוריים לכל אזרחי ישראל ולטובת עמי האזור.

אני אפעל עם חבריי, מתוך שליחות עמוקה, אל מול האתגרים שלפנינו. בכוונתי לפעול יחד כדי להגדיל את מרחב ההסכמה בתוכנו. גם אם ישנם בין חלקי העם חילוקי-דעות בנושאים מהותיים יש די והותר נושאים שסביבם הרוב המכריע יכול להתאחד ולהסכים. אחים אנחנו, נועדנו לחיות זה לצד זה. יש רבים-רבים שמברכים על תוצאות הבחירות – אבל יש גם מי שמשמיעים נבואות-זעם ומפחידים את הציבור. זאת לא הפעם הראשונה שדברים כאלה מושמעים. אמרו את זה על בגין, אמרו את זה גם עליי, זה לא היה נכון אז וזה לא נכון גם היום."


קרדיט צילום: קובי גדעון/ לע״מ

18 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.