קרבות בימין

בן גביר לנתניהו: "לא נקים ממשלת ימין בהשמצות ובמריבות"

תמונה – נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

קרבות על ג'ובים: על רקע הדיווחים על משבר במו"מ של הליכוד עם ח"כ בצלאל סמוטריץ' וביטול הפגישות שתוכננו להיום עם נציגי יהדות התורה ונציגי הציונות הדתית, יו"ר 'עוצמה יהודית' ח"כ איתמר בן גביר קורא לראשי מפלגות הימין להתכנס יחד בחדר עד שיגיעו להסכמות.

בהודעה שפרסם כתב בן גביר, "די לירי בנגמ"ש: בצלאל אידיאליסט מלא מלא, ואני קורא לכולם לגלות אחריות. בוא ניכנס למשא ומתן אינטנסיבי ולחדרים סגורים עד שייצא עשן. לא נקים ממשלת ימין בהשמצות ובמריבות."

באתר מעריב דווח על מגעים של נתניהו עם לפיד וגנץ, עקב הלחץ והחשש האמריקאי מבן גביר וסמוטריץ' שלדעתם קיצוניים מדיי. מהליכוד נמסר בתגובה לדיווח,"עוד פייק ניוז. ספין שלא היה ולא נברא. כדאי שאלה שמשקיעים ככ הרבה בלהפיץ פייק ניוז ישקיעו את המאמצים בלהקים ממשלת ימין על מלא ומיד."

הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו תקף: "סמוטריץ' מנסה לחבל בהקמת הממשלה. לא מעניין אותו הקמת ממשלה ימנית או מפלגת הציונות הדתית אלא מעניין אותו רק בצלאל סמוטריץ' – הוא הבנטיזם והשקדיזם החדש".

גורמים בליכוד: בפגישה עם סמוטריץ׳ נתניהו הציע להקים ממשלה באופן מיידי כדי לנצל את חלון ההזדמנויות לאישור ההתיישבות הצעירה: ״נוכח המצב המדיני והביטחוני אין שום סיבה לבזבז אף רגע על ג׳ובים במקום לנצל את ההזדמנות״.

גורמים בציונות הדתית: מוטרדים מהדיווחים על כך שנתניהו מתנגד למינוי של סמוטריץ׳ בשל הלחץ של ממשל ביידן והחשש שיוביל מדיניות תקיפה כנגד הטרור והרשות הפלשתינית ויפעל להסדרת ההתיישבות, למניעת ההשתלטות של הרשות על השטחים הפתוחים ולתנופת בניה ביו״ש.

עוד מגורמים בציונות הדתית: לא נסכים לכניעה לתכתיבים זרים ולחזרה למדיניות של ״הקפאת הבניה״ בהתיישבות של נתניהו ב2009-2010.

2 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.