מזהירה מהממשלה

מרב מיכאלי תוקפת: "סמוטריץ, בן גביר ונתניהו הם איום קיומי על ישראל"

תמונה – ללא

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי בכנס חירום להצלת הדמוקרטיה מתייחסת לאמירה של סמוטריץ' ומזהירה מפני ממשלת הימין על מלא שצפויה לקום: "מי שקורא לארגוני זכויות אדם איום קיומי, הוא וחבריו- סמוטריץ', בן גביר ונתניהו הם האיום הקיומי על מדינת ישראל".

לדבריה: "פעם היה מובן מאליו שמדינת ישראל היא יהודית ודמוקרטית. היום החלק של הדמוקרטית לא מובן מאליו ויש עליו מתקפה שהיא קרב קיומי ממש. בכנס ממול אומר המיועד לשר הביטחון, סמוטריץ', את המשפט הלא יאומן- 'ארגוני זכויות אדם הם איום קיומי על מדינת ישראל, הממשלה חייבת לטפל בהם'. לחשוב שיהודי יגיד את המשפט הזה. איך הממשלה תטפל בהם? היא תסתובב באקדח שלוף ותנסה לחסל את מערכת המשפט שלנו. זה ניסיון מובהק לחסל את הצד הדמוקרטי של מדינת ישראל ולהכפיף אותו לכוח שעכשיו קוראים לו "יהודי". זה שימוש לא מרוסן בכח של מי שהיום חזק.

עוד אמרה בכנס להצלת הדמוקרטיה: "אנחנו נאבק בהם כאן בכנסת, הארגונים יאבקו בהם בפלטפורמות שלהם וביחד נאבק על דמותה של מדינת ישראל- מדינה שהיא בית לעם היהודי, דמוקרטיה ליברלית עם שוויון זכויות לכל אחת ואחד. כשהם מאיימים לבטל את מערכת המשפט ולהתגבר עליה, אין זה סוד שנשים לא תקבלנה את הזכות לשרת שירות שוויוני בצה"ל. אלא שנשים תשרתנה את הגברים בצה"ל".

עוד הוסיפה: "אחד הדברים הראשונים שעומדים על הפרק של הממשלה שתקום הוא להכשיר את מינויו של דרעי לשר, שהמשמעות של זה היא לתת לעבריינים מורשעים לקחת את מדינת ישראל בת ערובה כאחרונת ארגוני הפשע. זה העתיד שצפוי לנו, לפי המוטיבציה של גופי הימין האלה שרוצים לבטל עכשיו את בית המשפט, כדי להכשיר עבריינים מורשעים להיות בעלי הבית של מדינת ישראל".

חבר הכנסת מיקי זהר אמר בתגובה: "כשאני שומע את האמירות ״הנחרצות״ של מירב מיכאלי נגד הימין, אני באמת תוהה אם מודעות עצמית זה משהו שהיא מכירה."

(צילום: דוברות הכנסת)
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.