חושש מהימין

לפיד מאיים: "לא נשתוק, לא ניעלם, לא נוותר"

תמונה – ארכיון לעמ

ראש הממשלה ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד תוקף בחריפות את ממשלת נתניהו המסתמנת בפתח ישיבת הסיעה ומאיים בהפגנות המוניות.

"הממשלה החדשה עוד לא הוקמה, אבל כבר יש לה החלטות: תלמידי ישיבות יקבלו יותר כסף מחיילי צה"ל. סמוטריץ' רוצה לסגור את הכדורגל בשבת. יחוקקו חוק להפריד גברים ונשים במרחב הציבורי.

מדינת ישראל היא מדינה יהודית, לא מדינת הלכה. לא יגידו לנשים איפה מותר להן ואיפה אסור להן לעמוד. הם לא יקרעו את המדינה הזו לאלה שמשרתים בצבא ואלה שלא, אלה שעובדים ואלה שלא.

אני רוצה לשאול מפה את מצביעי הליכוד: זה מה שרציתם? בשביל זה הצבעתם ליכוד? כדי שייקחו כסף מהחיילים וייתנו לתלמידי ישיבות? אתם הולכים להיות מיעוט בממשלה הזו. מיעוט של משרתים בצבא, מיעוט של מעמד הביניים, מיעוט של אלה שמאמינים במסורת יהודית מתונה שמקבלת כל אדם בסבר פנים יפות.

עוד לא הקימו ממשלה, כבר הודיעו שהם יעבירו את פסקת ההתגברות. ירסקו את בית המשפט. ירסקו את הדמוקרטיה הישראלית. הכל מסיבות אישיות. הכל כדי שנתניהו יוכל לבטל את המשפט שלו ודרעי יוכל לבטל את הקלון שלו.

זו לא הולכת להיות ממשלה שהקיצונים יושבים בה, זו הולכת להיות ממשלה שהקיצונים שולטים בה. שליטה מלאה. יובילו אותנו להיות מדינת עולם שלישי. מסוכסכים עם האמריקאים, מסוכסכים עם עצמנו. בן גביר, יעד של המשטרה ויעד של השב"כ, יהיה אחראי על המשטרה ואחראי על השב"כ.

אם מישהו שואל את עצמו איפה אנחנו נהיה – אנחנו נהיה פה בכנסת ימים ולילות, אנחנו נהיה ברחובות, אנחנו נהיה בכיכרות, נהיה על הגשרים. לא נשתוק, לא ניעלם, לא נוותר, אנחנו נלחמים על העתיד של הילדים שלנו.

שנה וחצי היתה פה ממשלה מצויינת. הביאה הישגים כבירים למדינת ישראל. הקפיצה אותנו קדימה כלכלית ובטחונית. עכשיו תקום פה ממשלה שלוקחת אותנו אחורה. עם ישראל חכם. הוא יבין מהר מאוד שממשלת הקיצונים גורמת לו נזק. אנחנו נחזור, מהר יותר ממה שכולם חושבים.

14 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.