נגד הפלסטינים

רה"מ לפיד בפניה ליותר מ-50 ראשי מדינות: "פעלו למניעת ההצבעה בעצרת האו"ם"

תמונה – לשכת רה"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד בפניה ליותר מ-50 ראשי מדינות: "פעלו מול הרשות הפלסטינית למניעת ההצבעה בעצרת האו"ם לבקשת חוות דעת מבית הדין הבינלאומי"



ראש הממשלה יאיר לפיד שלח אתמול (ב'), 28 בנובמבר 2022, מכתב ליותר מ-50 ראשי מדינות, בו הוא קורא להם להפעיל את השפעתם על הרשות הפלסטינית במטרה למנוע את ההצבעה בעצרת האו"ם לבקשת חוות דעת מייעצת מבית הדין הבינ"ל (ICJ) בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

במכתב מוסיף ראש הממשלה כי אם המהלך למניעת ההצבעה באו"ם לא יצלח, הוא מצפה מידידותיה של ישראל לעמוד לצידה ולהצביע נגד ההחלטה.

ראש הממשלה יאיר לפיד: "החלטה זאת, היא התוצאה של מאמץ מתוזמר להפלות את ישראל, להעמיד בסימן שאלה את חששותינו הלגיטימיות בענייני ביטחון, ולשלול את הלגיטימיות של עצם קיומנו".

רה"מ לפיד מוסיף וכותב כי מעמדו של השטח השנוי במחלוקת יובהר במו"מ ישיר בין ישראל לפלסטינים, והעלאת הנושא לבית הדין הבינ"ל נוגד את עקרון המו"מ הישיר בו תמכה הקהילה הבינ"ל וישחק לידי הקיצוניים.

המכתב נשלח בין היתר, לראשי המדינות הבאות: בריטניה, צרפת, קרואטיה, רומניה, בולגריה, הולנד, סלובקיה, לטביה, גיאורגיה, ברזיל, אורגוואי, פרו וויטנאם.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
שיתוף "רה"מ לפיד בפניה ליותר מ-50 ראשי מדינות: "פעלו למניעת ההצבעה בעצרת האו"ם""
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.