טירוף

פעולת נקם? מכתזית משתוללת ומתיזה בואש לכל עבר ללא סיבה • צפו

תמונה – אליסף כהן – חדשות כל העולם

תיעוד מטריד מהפגנה בבית שמש: נהג מכתזית תועד משפריץ בואש לעבר בתים ומדרכות בזמן פינוי הפגנה – כאשר לא נראה שום מפגין בסביבה!

בתיעוד חדש שמגיע ל"חדשות כל העולם", מסיום מחאה לפני כשבועיים וחצי בבית שמש לאחר מעצרו של חשוד בהצתת חנות סלולר, נראה נהג מכתזית מתחיל להשתולל בכבישים ולהתיז את מי הבואש המסריחים לעבר בתים ומדרכות ללא שום סיבה הנראת לעין, מה שגורם לרחוב להסריח ימים ארוכים.

א', דייר בית שמש מספר לחדשות כל העולם: "לאחר שעות ארוכות בה המוני קיצוניים הפרו את הסדר, השקט חזר לשכונה, רק המכתזית לא נרגעה והתיזה בואש לעבר העוברים ושבים וסתם על הצמחים שבצידי הכביש, אני בטוח במאה אחוז שמדובר בפעולת נקם מצד המשטרה ומדובר בהוראה מלמעלה".

עוד הוסיף: "הריח שנשאר שבועיים בשכונה הוא בלתי נסבל! מקווה שיטפלו באותו נהג שהתיז סתם את מי הבואש לכל עבר בשכונתי".

ממשטרת ישראל נמסר כי "מדובר באירוע של הפרת הסדר הציבורי בו בין השאר הוצתו פחים והושחת רכוש ציבורי. כוח המשטרה שפעל במקום פיזר את מפירי הסדר בין השאר בסיוע של מכת"זית שפעילותה גרמה לסיומה של הפרת הסדר והחזרת החיים למסלולם לרווחת תושבי הרחובות הסמוכים לאירוע".

כזכור, לאחר שנים ארוכות שבהן הנהלים לשימוש במכת”זית ורימוני הלם היו חסויים בפני הציבור, אתמול (שלישי) חושפת המשטרה את הנהלים בפני כלל הציבור.

לפי הדיווח של לירן תמרי ב-mynet, טווח השימוש בסילון הועלה ל-20 מטר במקום 13 מטר, עוצמת הירי שונתה מ-5 ל-10.

בנוסף, מפעיל הכלי חייב להשתמש כלפי מפירי סדר\ מפגינים בעוצמת זרם נמוכה יותר מכפי שהיתה בהתחלה- 5 בר (יחידת המידה) ורק לאחר מכן לעלות ל-10 בר.

לגבי השימוש בנוזל הבואש – נקבע כי חל איסור מוחלט לבצע התזה בכיוון ישיר, לעבר בתים ומרפסות.

לגבי רימון הלם – נקבע כי חל איסור מוחלט להשליכו כלפי מבנים סגורים והטלתו תתבצע לעבר מפיר סדר באופן שישאיר טווח של 10 מטר, בין 1 מטר לפחות, בין מקום הטלת הרימון לבין מפירי הסדר.

לגבי הפעלת אלה – נקבע אופן הפעולה הבא:

1. הדיפה – הדיפת מפירי סדר באמצעות אלה תהיה אך ורק כאשר האלה מושתת, בצורה אלכסונית לכיוון בית החזה של המתפרעים ולא לכיוון פלג גוף תחתון ולא לכיוון הראש.

2. השתלטות בשיטת “לחץ בריח”, השימוש באלה בשיטה זו נועד למצבים של התגברות על התנגדות אקטיבית של מפירי סדר. בשיטה זו, השימוש באלה יתבצע על ידי יצירת לחץ מבוקר ומידתי באמצעות אלה על מפרקי ידיים וכתף.

3. שימוש באלה בטכניקה של חבטות לעבר הירך החיצונית. אין לחבוט לכיוון פיקת הברך, עצם השוק, איברי מוצנעים, ואין לחבוט מעל לפלג הגוף התחתון כלל.

במהלך ההפגנות בירושלים הלינו המפגינים לא פעם על שימוש שאינו מידתי במכת”זית. כך, למשל, בשכונת בר אילן התלוננו משפחות המתגוררים סמוך לצומת בר אילן כי המכת”זית גרמה לנזקים בביתם ובין היתר נופצו החלונות ונהרסו משחקי הילדים והספה.

בתיעוד אחר של 'חדשות כל העולם', נראה נהג מכתזית משפריץ לעבר בתים באזור מאה שערים ללא שום סיבה.

בהזדמנות אחרת השוטרים פגעו בשלט של חנות פיצה ביתית ואף חדרו מי בואש לחנות – והמשטרה נאלצה לשלם 17,000 ש”ח.

לפני חודשיים, במהלך הפגנה של ‘הפלג הירושלמי’, תועדו בני זוג חרדים מבוגרים סופגים מטח מים כחולים שכוונו לעברם מהמכת”זית – והם הוטחו מעוצמת הזרם אל הקרקע. האישה נחבלה ושברה את ידה. בני הזוג לא היו מעורבים בהפגנה, וטענו כי הם עמדו במרחק ניכר מהמיקום שבו התקיימה, בגלל שלא היו אוטובוסים.

ח”כ אורי מקלב הגיב על פרסום נוהל המשטרה להפעלת המכת”זיות: “אנו מברכים על פרסום נהלי המשטרה, אך עדיין כלי זה הוא כלי משחית ואנו מצפים כי השוטרים המפעילים יעמדו בנהלים אלו. נהלים אלו מעידים את נחיצות הצעת החוק שלנו שתביא לאכיפת הנהלים באמצעות צילום פעילות השוטרים בכלים אלו. אנו נמשיך לקדם את הצעת החוק במושב זה של הכנסת”.

צפו בתיעוד ממעוף הרחפן:

צילום: חדשות כל העולם
2 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.