סערה

מהפכה במשטרה: השר בן גביר יקבע מדיניות

תמונה – לשכת בן גביר

סערה במשטרה: על פי הצעת חוק שהונח הבוקר במזכירות הכנסת, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יקבל סמכויות נרחבות במשטרה.

העיתונאי עמית סגל חשף את פרטי החוק, השר בן גביר לא יוכל ליזום חקירות, אבל כן יכול לקבוע מדיניות העמדה לדין

על פי הצעת חוק בן שני עמודים בלבד שהונח הבוקר במזכירות הכנסת, מכיל את המהפכה הגדולה מקום המדינה ביחסי הפוליטיקאים והשוטרים.

הצעת החוק של איתמר בן גביר ויריב לוין שתובא בשבוע הבא לאישור הכנסת מגדירה מחדש את סמכויות המשטרה ומעניקה לשר הממונה סמכויות שלא היו מעולם במשטרה, באופן שדומה בהרבה לסמכויות שר הביטחון על צה״ל.

אם עד עתה קבעה פקודת המשטרה שהמפכ״ל הוא שקובע את המדיניות, כעת קובע החוק כי הוא ״ינהל את המשטרה בהתאם למדיניות ולעקרונות הכלליים שיתווה השר״.

בניגוד למצב עד היום, שבו המפכ״ל גיבש את מדיניות המשטרה והסתפק באישור השר, כעת כל החלטה על מדיניות כללית תיקבע מעליו.

החוק מחריג מסמכויות השר פתיחה או סגירה של חקירה ספציפית, למשל נגד פוליטיקאים. אולם, לשר תישמר הזכות להתוות מדיניות חקירה והעמדה לדין כללית. כך, לדוגמא, השר הוא שיוכל לקבוע שעל החזקת סמים קלים תיפתח או לא תיפתח חקירה, שתפילה בהר הבית לא תוביל להעמדה לדין או טיפול מחמיר בכל עבירת רכוש בפריפריה.

14 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.