התקבל בכבוד

בהוראת השרה שקד: המחבל 'סאלח חמורי' גורש הבוקר מישראל

תמונה – ללא קרדיט

המחבל סלאח חמורי גורש הבוקר (א׳) לצרפת בעקבות החלטת שרת הפנים, איילת שקד, לשלול את תושבותו בישראל לפני כשבועיים.

צלאח חמורי הוא אזרח צרפתי ותושב קבע בישראל, יליד 1985. הוא נולד בכפר עקב שבאזור ירושלים, ופועל מזה שנים רבות בשורות ארגון הטרור הפלסטיני "החזית העממית" (PFLP).

במהלך חייו ארגן, הסית ותכנן לבצע פיגועים בעצמו ועבור הארגון כנגד אזרחים ודמויות בולטות בישראל. לאור מעורבותו המתמשכת בארגון הטרור, נעצר חמורי מספר פעמים במעצר מנהלי.

בין מעצריו ומאסריו ניתן למנות את מעצרו בשנת 2005 בגין חברותו בחוליית טרור של החז״ע אשר תכננה להתנקש בחייו של הרב עובדיה יוסף ז״ל. בגין פעילותו זו נדון צאלח למאסר בפועל של שבע שנים, אך שוחרר טרם ריצוי מלא של עונשו, בעסקת שליט.

לאחר שחרורו שב לפעול ללא לאות במסגרת החזית העממית, התברג בצמרת הארגון, והמשיך לפעול כנגד מדינת ישראל ולאור כך נעצר פעמים נוספות, לרבות מעצרים מנהליים – האחרון שבהם בין החודשים מרץ – דצמבר 2022.

נוכח פעילותו של חמורי בארגון הטרור של החז״ע הוחלט על ידי שרת הפנים, איילת שקד, פעם נוספת (פעם ראשונה היתה באוקטובר 21), לשלול את מעמד התושב בו החזיק.

הגירוש היום הינו סופו של תהליך בו על רקע מעורבותו של חמורי בפעילות טרור, נשללה תושבותו.

ההרחקה התבצעה על ידי נציגי מינהל אכיפה וזרים ברשות האוכלוסין וההגירה שילוו אותו עד לצרפת, שם ממתינים לו אישתו וילדיו.

קבלת הפנים החמה למחבל בנמל התעופה בצרפת.

שרת הפנים, איילת שקד מסרה: ״היום בשעה טובה מוצה הדין עם הטרוריסט סאלח חמורי והוא גורש מישראל. מדובר בתהליך ארוך וממושך וזה הישג אדיר שרגע לפני סיום תפקידי הצלחתי להביא לגירושו, בכלים שעמדו לרשותי, ולקדם את המאבק בטרור. אני מקווה שהממשלה הנכנסת תמשיך בקו הזה ותגרש מחבלים מישראל״.

יו״ר ש״ס ושר הפנים המיועד אריה דרעי: "אני מברך על מיצוי הליך גירוש המחבל סאלח חמורי עליו הכרזתי כשר הפנים בספטמבר 2020. המחבל הנ״ל היה חבר בארגון הטרור החזית העממית, היה מעורב הפעילות הסתה וטרור ואף תכנן לרצוח את מרן רבי עובדיה יוסף זצ״ל. כשר הפנים קיבלתי את ההחלטה לבטל את תושבות הקבע שלו בישראל ובכך לגרשו מהארץ. גירושו בפועל הבוקר הוא סיומו של הליך משפטי ארוך אך צודק, ומצטרף לשורת החלטות שקיבלתי לשלילת אזרחות ותושבות קבע ממחבלים וסייעני טרור. זהו מסר הרתעתי הכרחי לכל מי ששוקל להצטרף לארגון טרור וחותר תחת קיום המדינה."

ח״כ עופר כסיף (חד״ש- תע״ל): "שרת הפנים היוצאת פועלת, כהרגלה, ברוח עמדותיה הגזעניות נוטפות השנאה, ומגרשת פעיל זכויות אדם – עוה״ד הירושלמי סלאח אלחמורי – לצרפת. זאת לפני ההליך המשפטי שנקבע לו ולמרות שלא היו שום ראיות נגדו. עוד פשע מבית מדרשה של פוליטיקאית מרושעת וכושלת."

שר האוצר ויו״ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן הגיב אחרי התיעוד המכעיס: "לא יתכן שהמחבל סלאח חמורי שהורשע בבית משפט, שוחרר, חזר לסורו וגורש – מתקבל כגיבור בצרפת וכדי להוסיף חטא על פשע, משרד החוץ הצרפתי נוזף בישראל. כך לא נלחמים בטרור, אלא כך מעודדים טרור וטרוריסטים – גם בישראל וגם בצרפת."

1 תגובה
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.