מאשימים את ישראל

אחראי לרצח 7 ישראלים: המחבל שייסד ארגון טרור מת לאחר מחלה

תמונה – צילום ערבי

המחבל הרוצח 'נאצר אבו חמיד, ממקימי גדודי חללי אל-אקצא והתנזים, מת לפנות בוקר בבית החולים אסף הרופא, לאחר שחלה בסרטן. הערבים מאשימים את ישראל כי המחבל מת מ"הזנחה רפואית".

'נאצר אבו חמיד,' אחראי לרצח 7 יהודים ישראלים, בהם: הירצחם של הרב בנימין וטליה כהנא בפיגוע ירי סמוך לעופרה לפני כ-22 שנים, להירצחו של גדי‏ רג'ואן לפני כ-20 שנה במפעל תבלינים באזור התעשיה בעטרות, הנחת מטען בבית הקפה "ביאנקיני" בירושלים, מעורבות בפיגוע ב"סי-פוד-מרקט" בתל אביב ובמעורבות במקרי רצח נוספים.

הוא היה יד ימינו של מרואן ברגותי ונידון ל-7 מאסרי עולם בראשית שנות ה-2000 על הפיגועים שבהם השתתף.

4 מאחיו של המחבל עצורים על עבירות ביטחוניות בבתי הכלא בישראל ואח נוסף עבד אל מונים אבו חמיד, נהרג בעימות עם כוחותינו והיה ידוע בכינויו "סייד אל שבכ" (צייד השבכ) בגלל החשיפות שהביא אצלם.

״האסיר אבו חמיד מת בבית החולים אסף הרופא – בעקבות רשלנות רפואית מכוונת של הרשויות וכתוצאה ממדיניות ההרג המכוונת של הנהלת שב״ס כלפי אסירים חולים״, אמרו ברשות האסירים הפלסטינית.

בתנועת פת"ח אמרו: "אנו אבלים על השהיד הגיבור שלנו, המפקד נאסר אבו חמיד, ממשלת הכיבוש נושאת בהשלכות של מות הקדושים שלו.‌‌"

גם גדודי חללי אל-אקצא מאשימים את ישראל: ״נמק בבתי הכלא של האויב במשך יותר מ-20 שנה, לאחר שגרם כאב לצה״ל וגרם לו להעמידו לדין ל-7 מאסרי עולם ו-50 שנות מאסר. הזניחו אותו רפואית למרות מחלתו״.

מדוברות שב"ס נמסר: "הודעה על מות אסיר ביטחוני. אסיר ביטחוני, חולה סופני, אשר אושפז במרכז הרפואי "שמיר" מתאריך 19/12/2022,
מת היום, יום ג' 20/12/2022 האסיר טופל באופן הדוק ושוטף על ידי גורמי הרפואה של שב"ס וגורמים חיצוניים. האסיר, יליד 1971, רווק, תושב יו"ש, שפוט למאסר עולם בגין רצח פעולות איבה, עבירות ביטחון ציוד, ניסיון לרצח. נקלט בשב"ס באפריל 2002. זהו מאסרו הרביעי בשב"ס. הודעה נמסרה למשפחתו. כבכל מקרה מסוג זה, האירוע ייבדק."

בני משפחות כהנא ורג'ואן פנו הבוקר (ג') לשר הביטחון היוצא גנץ בדרישה כי יורה שלא לשחרר לקבורה את גופתו של המחבל נצאר אבו חמיד שכונה "מכונת ההריגה" ונידון ל- 7 מאסרי עולם.

במכתב ששלחו בני המשפחות באמצעות עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו מתוארים מעשיו הרצחניים של אבו חמיד ובני משפחתו: "המחבל אחראי לרציחתם של שבעה יהודים, ‏שיגור ‏מחבלים‏ מתאבדים ‏עם‏ מטעני ‏נפץ ‏רבי‏ עוצמה ‏על ‏מנת ‏לבצעה ‏'מגה-פיגועים' ‏ושורה ‏ארוכה ‏של ‏מעשי ‏טרור ‏נוספים, לא‏ בכדי נכתב‏ בנדון‏ כי ‏ברב-מרצחים ‏עסקינן. ‏שופטי ‏ביהמ"ש ‏המחוזי ‏בירושלים ‏אף ‏כינו ‏אותו ‏"מכונת‏ הריגה. המחבל ‏לא‏ פעל ‏בחלל‏ ריק, ‏הוא ‏משתייך‏ למשפחה‏ שרבים ‏מבניה ‏פעילי ‏טרור‏ מוכרים‏- משפחה ‏בה ‏גדלו ‏מהגרועים ‏שבשונאינו. ‏כך, ‏ארבעת ‏אחיו ‏של ‏המחבל ‏הורשעו ‏כולם‏ במעשי‏ טרור‏ רצחניים,‏ ועל‏ כולם ‏נגזרו ‏מאסרי ‏עולם", תאר שטיינר.

שטיינר מציין במכתבו כי אבו חמיד הגיש באחרונה בקשה לשחרור מהכלא ע"מ להעביר את ימיו האחרונים עם משפחתו אך נדחה ע"י וועדת השחרורים של שב"ס ובתי המשפט: "בקשה‏ זו [לשחרור מוקדם] ‏נדחתה הן‏ על-ידי ‏וועדת‏ השחרורים,‏ הן‏ על- ידי‏ ביהמ"ש‏ המחוזי‏ ועל-הסף ‏בביהמ"ש‏ העליון ,‏כאשר ‏כל אחת מהערכאות הנ"ל קבעה, גם אם למעלה מן הצורך, כי באדם שכזה אין מקום לפעול מטעמים של חסד ולפנים משורת הדין", כתב שטיינר.

שטיינר מסביר במכתבו מדוע שחרור גופתו של אבו חמיד יגביר את הטרור והאלימות: "ידוע הוא‏ כי‏ מחבלים ‏שעלה ‏בידם‏ לרצוח‏ יהודים, ‏ודאי‏ כאלו‏ שהצליחו‏ להוציא‏ לפועל‏ מספר ‏פיגועים ‏שהסתיימו ‏במותם ‏של ‏יהודים,‏ כפי ‏שעשה‏ המחבל,‏ זוכים‏ ללוויות ‏ענק. ‏הם ‏מלווים ‏על-ידי ‏המון ‏אדם, ‏מיטתם ‏נישאת ‏על ‏כפיים, ‏כשברקע ‏שירי‏ מאבק ‏מזוין ‏וקריאות ‏הסתה.‏ ארגוני ‏טרור ‏משתפים ‏בתמונתו ושולחים ‏נציגים‏ להספיד‏ ולחזק ‏את ‏ידי ‏המשפחה. ‏במשפחה ‏בה ‏עסקינן, ‏כמתואר ‏לעיל, ‏אין ‏כל ‏ספק ‏כי ‏אירוע‏ הלוויה‏ ילווה ‏בקריאות ‏הנוגעות ‏להמשך‏ דרך ‏הטרור‏ ולעידוד ההתנגדות‏ האלימה. ברי, ‏כי‏ אירוע ‏שכזה‏ יש‏ בו‏ כדי‏ לעודד ‏פיגועים ‏נוספים", הסביר שטיינר.

בסיום מכתבו פונה שטיינר לשר גנץ ומבקש כי יורה שלא לשחרר את גופתו של המחבל ויביא בכך נחמה למשפחות הנרצחים: "‏יבוקש ‏כי ‏משרד ‏הביטחון ‏יקבל ‏החלטה ‏ברורה ‏לפיה ‏היחס ‏כלפי ‏המחבל‏ לאחר‏ מותו לפיה גופת המחבל תיוותר ביד המדינה ולא תושב לבני משפחתו.‏ זאת ,‏הן ‏בשל‏ שיקולים ‏של ‏הרתעה ומניעת התססת השטח ופגיעה בביטחון המדינה, והן‏ מתוך‏ שיקולי ‏הגנה על נפגעי העבירה ובני משפחותיהם במניעת סבל נוסף. ‏יכול ובהמשך ‏החזקתו ‏אף ‏תוכל‏ לסייע‏ למדינה‏ בהשבת ‏חיילים ‏ובשחרור ‏שבויים אני פונה אלייך ‏בשם ‏אותם ‏יתומים ‏ואלמנות ‏שהיקר ‏להם ‏מכל ‏נלקח ‏מהם, שחייהם ‏אינם‏ אותם ‏חיים שהיו. ‏בידך לנחמם בידיעה כי המחבל שנטל מהם את החיים שידעו, לא יזכה בחסות המדינה לשמש עוד כסמל לעידוד הטרור, אלא דווקא ישמש נגדו. המשפחה שגידלה אותו ואת אחיו לחיים של רצח ואלימות, לא יזכו לקבל את גופתו ולהשתמש בהלווייתו לשם המשך הרעלת לב הציבור", חתם שטיינר.

עו"ד שטיינר מסר הבוקר: "ראוי היה לו למחבל זה למות בכלא, הרחק מבני משפחתו, בדומה למוות שגזר על היהודים הרבים שרצח או שהיה מעורב ברציחתם. כעת, על שר הביטחון להשתמש בסמכותו כדי למנוע לוויה שתהפוך לאירוע ראווה לקידוש הטרור."

בנימין וטליה כהנא הי"ד. קרדיט: מתוך אתר הביטוח הלאומי.

גד רג'ואן הי"ד. קרדיט: באדיבות המשפחה.
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.