תיעוד התקיפה

"תלך הביתה": גנץ הותקף הערב בהדלקת נרות בכותל

תמונה – צילום: הקרן למורשת הכותל

שר הביטחון בני גנץ הותקף הערב בצעקות כשיצא מהדלקת נר שלישי בכותל. גנץ: "רק השילוב של כוח ורוח, עוצמה מצד אחד ואחדות העם מצד שני, יכולים להצעיד את עם ישראל על כל חלקיו".

שר הביטחון בני גנץ הותקף הערב בצעקות כאשר יצא מהדלקת נר שלישי של חנוכה בכותל המערבי.אחד המוחים צעק כי "גנץ תתבייש לך שאמרת שיש מקום בירושלים ל-2 בירות, תלך מכאן. גנץ הביתה".

הרב גרוסמן ליווה את גנץ עד הרכב, ואמר לו: "הנעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים עליהם הכתוב אומר ואוהביו כצאת השמש בגבורתו".

במהלך ההדלקה אמר גנץ כי "במקום הקדוש הזה, ובמיוחד בנוכחותם של שורדי השואה שניצחונם הוא לא רק ניצחון הכוח אלא גם ניצחון הרוח – אנו צריכים לזכור שהעוצמה הרוחנית והמוסרית חד הם".

"אם נהיה רק עם חוסן רוחני וללא יכולת להגן על עצמנו לא עשינו כלום, אם נוכל להגן על עצמנו אבל בלי מוסר ואמונה, נאבד את הדרך. לכן רק השילוב של כוח ורוח, עוצמה מצד אחד ואחדות העם מצד שני, יכולים להצעיד את עם ישראל על כל חלקיו, שנים קדימה".

גנץ, הדליק את הנרות ביחד עם רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, ובהשתתפות רבה של מגדל העמק, הרב יצחק דוד גרוסמן, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, יו"ר הסוכנות היהודית אלוף (מיל') דורון אלמוג, סגן החשב הכללי במשרד האוצר אלי ביתן, מנכ״ל ועידת התביעות גרג שניידר ומאות שורדי שואה מרחבי הארץ.

צילום: הקרן למורשת הכותל.

יו"ר יהדות התורה ח"כ הרב יצחק גולדקנופף: "אני מגנה את ההתקפה המרושעת כנגד השר בני גנץ בכותל המערבי הערב. למרבה הצער יש אנשים שאינם יודעים להפריד בין מחלוקת פוליטית לבין הלבנת פנים. הכותל המערבי שייך לכל יהודי באשר הוא. הלבנת פנים אסורה כלפי כל אדם, ובוודאי כלפי של מי שחירף נפשו למען מדינת ישראל. בית המקדש חרב בגלל שנאת חינם, הכותל הוא השריד האחרון ממנו. בחג החנוכה אנו מצווים להרבות אור ואהבת חינם ולא שנאה חלילה."

צילום: אלעד מלכה מתקשורת שר הביטחון והקרן למורשת הכותל.

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר: "בהמשך לפרסומים שגויים ומעוותים בתקשורת הערב, אשר גררו תגובות רבות מצד אישי ציבור ואחרים, נבקש להבהיר באופן שאיננו משתמע לשני פנים. השרים בני גנץ וחילי טרופר אשר כיבדו הערב בנוכחותם את מעמד הדלקת הנרות בכותל התקבלו ע״י ההמון בכבוד הראוי ובמאור פנים. זאת למעט אדם אחד בודד שניסה לעורר פרובוקציה ואשר ניסה להכתים במעשהו זה את המעמד ואת קדושת המקום, אך לא צלח."

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.