הסכים להצעה?

ההצעה המפתה שקיבל בכיר במחנה הממלכתי

תמונה – צילום מסך

השר זאב אלקין קיבל מבכירים בליכוד הצעה להתמנות לשר ולחבר בקבינט המדיני בטחוני. במטרה: להציג קבינט מתון יותר. אלקין סירב להצעה.

בשנים האחרונות, לפני שעזב את הליכוד, השר זאב אלקין היה נחשב למקורב של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו והיה עומד מאחורי המלכים הפרלמנטריים בכנסת. לפני הסבב הרביעי, בבחירות 2021 עזב אלקין את מפלגת הליכוד והאשים את נתניהו בהאשמות חמורות. לאחר הנטישה מהליכוד נותק עימו הקשר הרשמי.

היום (שלישי) דווח הכתב הפוליטי של גלי צה"ל, יניר קוזין כי לפני כשלושה שבועות קיבל השר אלקין מגורמים בכירים בליכוד הצעה להתמנות לתפקיד שר העלייה והקליטה בממשלת נתניהו המיועדת במתכונת של שר חיצוני. כמו כן הוצע לו להתמנות לחבר בקבינט המדיני ביטחוני.

אלקין סירב להצעה ואם היה מסכים להצעה היה עליו להתפטר מהכנסת מכיוון שלא ניתן לעבור בין מפלגות ולהתמנות לשר, אלא במקרה שכמה חברים מתפצלים מהסיעה.

ההערכה היא שההצעה הזאת מגיעה בעקבות הרצון של נתניהו להציג קבינט יותר מנוסה ומתון. מהליכוד נמסר בתגובה לפרסום: "לא היה ולא נברא". מלשכת השר אלקין לא נמסרה תגובה.

בתוך כך, במהלך דיון בוועדה המסדרת התפתח דיון על הפרסום בין יו"ר הוועדה יואב קיש לבין השר אלקין. ח"כ יואב קיש‬ תהה בפני חברי הוועדה בהם גם אלקין: "איזה היגיון פוליטי יש למישהו לעמוד מאחורי הצעה כזאת מטורללת?". השר זאב אלקין השיב בעקיצה ואמר: "בבית מטורלל נולדות הצעות מטורללות.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.