כיפה אדומה

תיעוד דרמטי: מחבל הזעיק שוטרים וירה לעברם

תמונה – צילום: דוברות המשטרה

פיגוע ירי ודריסה: נעים מחמוד בדיר הוא המחבל שחוסל לאחר "שהזעיק" את השוטרים לאירוע אלימות – וכשהגיעו רץ לעברם עם נשק ירה לעברם ואחר כך נכנס לרכבו ודרס אותם – עד שחוסל. קצין ושני לוחמי מג"ב נדרסו ופונו לבי"ח במצב קל.

הלילה הוזעקו צוות לוחמי החטיבה ללוחמה בפשיעה של משמר הגבול לאירוע שהושלך בקבוקי תבערה לעבר ניידת בכפר קאסם. קצין יחד עם 3 לוחמי מג"ב זיהו את המחבל שנסע במהירות ברכב בנסיעה לאחור לעברם ואף פגע ברכב נוסף וכתוצאה מכך נפצעו באורח קל הקצין ו-2 לוחמים נוספים. לוחמי מג"ב חתרו למגע וביצעו ירי לעבר המחבל וניטרלו אותו.

צפו בתיעוד ממצלמות האבטחה

כוחות ימ"מ שהגיעו למקום יחד עם לוחמי מג"ב ושוטרים נוספים ביצעו סריקות נרחבות לאור האירוע ותפסו נשק מסוג קרלו מוטען בתחמושת שכלל הנראה המחבל ניסה לירות באמצעותו לעבר כוחות המשטרה.

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי שיבח הבוקר את פעילות המפקדים והשוטרים, "ראינו שוב סגירת מעגל מהירה של השוטרים שלנו בשטח עם מהירות תגובה וחתירה למגע עד ניטרול המחבל ובכך הם מנעו פיגוע רחב יותר שתוכנן ע״י המחבל כנגד כח המשטרה שפעל ביישוב. תוך כדי האירוע הוקפצו לשטח כוחות ימ״מ והחטיבה הטקטית של מג״ב ויחד עם השוטרים בשטח הם הצליחו להגיע מהר מאוד לנשקו של המחבל ולאמצעי לחימה נוספים שהוא הכין במטרה לעשות בהם שימוש בפיגוע ובנוסף נמצאה ברכבו סכין. ראינו הלילה שוב את גבורת השוטרים שלנו ויחד עם זאת איגוד כוחות מהיר ומקצועי שהביא לסגירת מעגל מהירה״.

מפקח נ',קצין מג"ב מזרוע מרכז של החטיבה לביטחון הפנים, שפיקד על כוחות מג"ב שהוזעקו למקום: "קיבלנו דיווח בקשר שזורקים בקבוקי תבערה לעבר ניידת משטרה. היינו בפעילות שגרתית בג'לג'וליה, תוך דקות ספורות הגענו לאירוע וישר אמרתי ללוחמים לעלות על ציוד מיגון מלא. בהתחלה שזרקו עלינו אבנים ובקבוקי תעברה הגבנו בירי אמצעים לפיזור הפגנות. לפתע אני והלוחמים שאיתי מזהים מחבל שנכנס לתוך רכב וטס לעברנו בנסיעה לאחור, פתחנו באש לעברו ונטרלנו אותו."

הלוחמים שניטרלו את המחבל

יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לשר לבטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר בתגובה לפיגוע הדריסה הלילה בכפר קאסם: "אני מברך את השוטרים הגיבורים שחיסלו את המחבל בכפר קאסם ושולח איחולי רפואה שלימה לשוטרים שנפצעו באירוע. ידע כל מחבל שביציאתו לפגע, הוא חורץ את גורלו למוות." "הפעולה המדויקת של השוטרים מנעה פגיעה קשה יותר, ופעולת המשטרה לאיתור הנשקים, הייתה מדוייקת וחשובה. חייבים לאסוף את הנשקים הבלתי חוקיים הללו, כדי להפסיק את אירועי הדמים האלו." עוד הוסיף בן גביר: "שוטרי משטרת ישראל הם המגן שלנו ומסכנים את חייהם בשביל לשמור על כולנו ועל כך אנחנו חייבים להכיר להם תודה".

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.