עלייה בפשיעה

המפכ"ל שבתאי: "סיכלנו 72 חיסולים מתוכננים"

תמונה – דוברות המשטרה

משטרת ישראל רשמה השנה עלייה של 33% בהגשת כתבי אישום, 3,950 בשנת 2022 לעומת 2,964 בשנת 2021. בנוסף נרשמה עלייה של 23% במעצרים, 4,689 מעצרים לעומת 3,818 בשנת 2021. כמו כן, חלה עלייה של 37% בכל הנוגע למעצרים עד תום הליכים, 2,199 מעצרים עד תום ההליכים לעומת 1,607 בשנת 2021.

בתחום הפשיעה החקלאית המטופל על ידי משמר הגבול נרשמה השנה ירידה של 24%. 41% מבין כלל תיקי החקירות במשטרת ישראל בשנת 2022 התנהלו בקרב החברה הערבית בישראל. 86% מתיקי האמל"ח שטופלו במהלך השנה במשטרת ישראל נרשמו בחברה הערבית.

מחוז ש״י רשם תפיסה של 3,000 רכבי ׳משטובות׳ בשנת 2022 שזו עלייה של 295% לעומת אשתקד. בשנת 2022 תפסה משטרת ישראל רכוש וכסף מזומן בשווי של כמיליארד שקל שמיועד לחילוט.

במסגרת מבצע אכיפה ׳מסלול בטוח׳ בהובלת מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי המשטרה וראש אח״מ ניצב יגאל בן שלום הוגשו כתבי אישום נגד 490 מחוללי פשיעה מרכזיים ברחוב הערבי בהם 34 חברים בארגוני פשיעה מהרחוב הערבי.

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי: ״ההישגים של משטרת ישראל בתחום המאבק בפשיעה יוצאי דופן בהשפעה על בטחון האזרח. יש לנו אתגרים במספר תחומים כמו האלימות ברחוב בכביש ובבתי הספר ותיקוני חקיקה שיסייעו לנו במאבק בפשיעה. הקמנו שתי יחידות כלכליות ועוד שתי יחידות ייכנסו בקרוב והצלחנו לתת השנה מכה כלכלית אנושה לכנופיות וארגוני הפשיעה. לצד הירידה במספר הנרצחים שהיא הישג שהוא תולדה של המאמץ הגדול שאנחנו נותנים בטיפול בפשיעה ובתפיסות כלי נשק הן בשטח ישראל והן בגבולות המדינה סיכלנו 72 חיסולים מתוכננים שבחלקם הגענו למחסלים שהם עם כדור בקנה ומנענו פגיעה באנשים. משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל החזיתות במאבק נחוש וחסר פשרות בכל תחומי הפשיעה והאלימות. העבודה המצוינת של החוקרים שלנו מתורגמת לעלייה משמעותית בהגשת כתבי אישום. הנתונים של השנה האחרונה מלמדים על עליה באמון הציבור במשטרת ישראל ציבור שמגיש תלונות שמשתף ונותן בנו אמון מלא."

ר׳ אח״מ ניצב יגאל בן שלום

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.