מצמרר

שנתיים להרג אהוביה סנדק: המשפחה חושפת הקלטה מצממרת

תמונה – באדיבות המשפחה

במלאות שנתיים להרג הנער אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי, ובמהלך ימי השבעה של הרב דרוקמן זצ"ל, מפרסמת משפחתו של אהוביה את הקלטת השיחה בה ניחם הרב דרוקמן בבכי את משפחת סנדק בימי השבעה. הערב מתקיים בגוש עציון ערב לזכרו של סנדק ומחר יעלו בני משפחתו, חברים ואישי ציבור לקברו בבית העלמין בכפר עציון.

הערב (ה') ימלאו שנתיים להרג הנער אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי בבנימין. משפחתו של סנדק מפרסמת את הקלטת שיחת הטלפון שערך הרב דרוקמן זצ"ל אל משפחת סנדק בימי השבעה, במהלך השיחה פרץ הרב בבכי יחד עם אמו של אהוביה.

את השיחה פתח הרב דרוקמן ואמר שרצה לבוא לנחם בעצמו, אך בעקבות הקורונה נמנע ממנו להגיע "אילו יכולתי הייתי בא בעצמי, אך אני סגור עכשיו ואני לא יכול לבוא".

הרב ניחם את בני המשפחה בסיפור הגמרא על מות בנו של רבי יוחנן בן זכאי בין השאר אמר "לא הכרתי את אהוביה אבל שמעתי שהוא היה מיוחד במינו. הקב"ה ינחם אתכם, בעז"ה יהיו אצלכם שמחות, יהיו בכלל ישראל שמחות. חז"ל מספרים שכאשר מת בנו של רבי יוחנן בן זכאי ניסו תלמידיו לנחם אותו והוא לא הסכים. אמשול לך משל, למה הדבר דומה? לאדם שהפקיד אצלו המלך פקדון. בכל יום ויום היה בוכה וצועק ואומר: אוי לי, אימתי אצא מן הפיקדון הזה בשלום?
אף אתה רבי, היה לך בן. קרא תורה, מקרא, נביאים, וכתובים, משנה, הלכות ואגדות, ונפטר מן העולם בלא חטא. ויש לך לקבל עליך תנחומים כשהחזרת פקדונך שלם", תוך שהרב מדגיש את המילים "נפטר מן העולם בלא חטא".

הרב הוסיף "מה אנחנו יכולים להגיד יותר מזה, שהקב"ה ינחם אתכם ויהיו רק שמחות", ואז הרב והאם פרצו בבכי. אימו של אהוביה הודתה לרב דרוקמן על החיזוק ואמרה: "לאהוביה היו חלומות, הוא רצה הרבה משפחות במעוז אסתר, תודה רבה הרב ניחמת אותנו. אהוביה היה אדם שמח ואנחנו נמשיך להיות בשמחה ונמשיך לבנות את מעוז אסתר", הודתה האם לרב.

לאחר השיחה, המשיך הרב ללוות את המשפחה, אשר נקשרה אל הרב מאד.

כאמור, הערב מתקיימת אזכרה במלאות שנתיים למותו של אהוביה במתנ"ס גוש עציון בהשתתפות כ-400 איש. במסגרת האזכרה נשאו דברים הרב דניאל כהן, רב הישוב בת עין בו גדל אהוביה אברהם סנדק, אביו של אהוביה וחברים. עזרי טובי, משתף את הציבור ברשמים ובסרטונים ממסע הגבעות שערך לאחרונה. בנוסף תערך בהמשך הערב הופעה אקוסטית של הזמר ביני לנדאו. מחר, יום שישי בשעה 9:00, צפויים בני המשפחה, חברים ואישי ציבור לעלות לקברו של אהוביה בבית העלמין בכפר עציון.

ההקלטה המצמררת, צפו:

במקביל לעצרת, התקיימה הפגנה בגשר המיתרים בירושלים לאחר טיוח החקירה, שני נערים נעצרו.

1 תגובה
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.