ביקור נתניהו נדחה

דרמה מדינית: איחוד האמירויות מגנים את בן גביר

תמונה – טוויטר שגרירות

משרד החוץ של איחוד האמירויות מפרסם הודעת גינוי נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שעלה הבוקר להר הבית. במקביל, לשכת נתניהו הודיעה כי ביקורו באיחוד האמירויות שהיה אמור להתקיים בשבוע הבא נדחה.

בהודעת הגינוי שפרסם משרד החוץ האמירתי נכתב, "קוראים לשלטון הישראלי לצמצם את ההסלמה ולא לנקוט צעדים פרובוקטיביים שמערערים את היציבות באזור". משרד החוץ הסעודי גינה, "להפסיק את ההפרות המסוכנות והמתגרות במסגד אל-אקצא ולכבד את מעמדה של ירדן כנותנת חסות למקומות הקדושים". גם שגריר ארה"ב הצטרף לגינויים, "ארצות הברית: "השגריר היה ברור מאוד – פעולות שמערערות את הסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים אינן מקובלות"

כשהוא מלווה בכוחות משטרה רבים הצטלם השר בן גביר בהר הבית מאז הבחירות, "הממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל, ואנחנו שומרים על חופש התנועה למוסלמים ולנוצרים אבל גם יהודים יעלו להר ומי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל".

בן גביר קיים אמש הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים ונפגש עם ראש השב"כ וכולם קבעו שאין מניעה שבן גביר יעלה להר הבית. גורמי ביטחון שהשתתפו בהערכת המצב סברו גם שהתקפלות מול האיומים תהווה פרס לטרור ומתן לגיטימציה לפעולות נגד ישראל.

1 תגובה
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.