צפו בוידאו

רעיית הרמטכ"ל לכתב ערוץ 12: "אני לא עובדת אצלכם"

תמונה – דובר צה"ל – לע"מ

בהצלחה רבה: רב אלוף הרצי הלוי נכנס הבוקר רשמית לתפקידו כרמטכ"ל ה-23 של צבא הגנה לישראל.

בטקס הרשמי, קיבל הלוי בהתרגשות את הדרגות מראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט, "תודתי לכולכם על הבעת האמון. תודתי לאבי זכרו לברכה, ולאמי, לאחי ולאחותי, ולמשפחתי הרחבה ולחבריי. אני מודה מעומק ליבי לילדיי כליל, ליה, איתי ויואב – אתם גאוותי, מנוע לפעולתי, ופינה של נחת ושקט עבורי".

הרצוי דובר צהל
צילום דובר צה"ל

בסיום הטקס, ניר דבורי, הכתב הצבאי של 'ערוץ 12' ניסה לשאול שאלות את רעיית הרמטכ"ל שהגיבה בנחרצות, "תקשיבו, אני לא עובדת אצלכם", דבורי התנצל והמשיך לשדר.

הנאום של הרמטכ"ל הנכנס הרצי הלוי

אני מקבל עליי היום את הפיקוד על צבא ההגנה לישראל, מגנה של מדינת ישראל ואזרחיה. עת התגייסתי, ככל נער צעיר העומד בשערי הבקו"ם, לא תכננתי מסע ארוך שכזה. במבט לאחור, לכל תפקיד שביצעתי ב-37 שנות שירותי הייתה תרומה לרגע הזה, בו אני מקבל עליי את הזכות לפקד על צה"ל. מילדות חונכתי על ערכי הנתינה לציבור ועל אהבת המדינה, העם והארץ. בבית הוריי, שלמה זכרו לברכה ולינה אמי מורתי שנמצאת כאן, התעצבתי והתחנכתי להיות משרת ציבור באמונה. צעדתי בשבילי הארץ ובנחליה כנער, בגרתי והלכתי לאורך גבולותיה ומעבר להם, כחייל וכמפקד.

אורותיו של יישוב ישראלי, למביט בם מרחוק בשובו ממבצע בארץ אויב, מעוררים תחושות גאווה ואמונה בצדקת הדרך; החזרה בשורות חסרות חקוקה היטב בתבניתו של כל מפקד, היודע כי נטילת יוזמה וסיכון הם הכרח למימוש השבועה לשמירה על ביטחון המדינה.

את מחיר הסיכון משלמות יותר מכולם המשפחות השכולות. אתנו כאן היום כמה מהן, משפחות שאיבדו את היקר מכל, שהולכות איתי – ואני איתן – שנים רבות. המשפחות השכולות, הפצועים בגוף ובנפש, השבויים והנעדרים ובני משפחותיהם – אתם התזכורת המתמדת שלנו לגודל האחריות המוטלת על כתפינו לפעול באומץ בשיקול הדעת, ולעמוד לצדכם תמיד. לצערנו, גם בימים האחרונים נוספו לרשימת חללי צה"ל שמות נוספים. אנו משתתפים בצער המשפחות ומחויבים לעשות ככל שניתן לדעת, ללמוד ולמנוע.

ב-75 שנות עצמאותנו הפכנו ממדינה מוקפת אויבים למדינה המכתרת את אויביה בכוחה וביכולותיה המתקדמות, אך סביבנו עוד מתפתחים איומים רבים ושונים. מבעיית איראן, שלישראל אחריות מכרעת בהערכות לפתרונה, דרך גבול הצפון ורצועת עזה, ועד האתגרים ביהודה ושומרון. תשובתנו לאיומים היא ביתרוננו הביטחוני, בהרתעה, ביכולות המתקדמות ובכשירות הגבוהה. ידעו אויבנו: את מה שאנו אומרים אנו יודעים גם לעשות, ואנו נכונים לעשות עוד הרבה מעבר למה שאנו אומרים.

שלושה גורמים קובעים את התוצאה במלחמה – מבחנו המרכזי של הצבא: ידיעותיך אודות אויביך; עוצמת האמצעים והיכולות שבידיך; ומעל הכל – איכות האנשים שאיתך.

בסיום דברי אבקש להודות לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, ולשר הביטחון, מר יואב גלנט, שהעניקו לי זה עתה את הדרגות, ולרב-אלוף במילואים בני גנץ, שבחר בי מבין שלושה מועמדים טובים וראויים – תודתי לכולכם על הבעת האמון. החלטות הממשלה הם נר לרגלינו, ואנו נפעל לאורן לילות כימים. תודתי לאבי זכרו לברכה, ולאמי, לאחי ולאחותי, ולמשפחתי הרחבה ולחבריי. אני מודה מעומק ליבי לילדיי כליל, ליה, איתי ויואב – אתם גאוותי, מנוע לפעולתי, ופינה של נחת ושקט עבורי.

לסיום הודה הרמטכ"ל למשפחתו, "טובים השניים מן האחד, ולפיכך יקנה לו אדם חבר ויישא אישה" – את שניהם שרון, אני מוצא בך – תודה גדולה על עבר ועתיד הנפגשים כאן היום. "צור ישראל וגואלו, ברך את מדינת ישראל… ושלח אורך ואמתך לראשיה, שריה ויועציה"; כך נפתחת התפילה לשלום המדינה.

13 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.