האלוף סירב לשחררו

פרסום ראשון: החתן שעצור מנהלית ישוחרר לחתונתו

תמונה – באדיבות המשפחה

תושב השומרון שוהה מזה מספר שבועות במעצר מנהלי יישובי בבית הוריו בצו עליו חתום אלוף פיקוד העורף. בעוד יומיים צפויה להתקיים חתונתו של התושב אך בקשתו לצאת מהמעצר לחתונה עדיין לא נענתה ע"י האלוף. בחוננו תקפו: "לא ייתכן כי יומיים בלבד לפני חתונתו, צעיר המקים את ביתו אינו יודע אם יוכל להינשא לבחירת ליבו".

אריאל דהרי, תושב השומרון, קיבל לפני מספר שבועות צו מעצר יישובי החתום ע"י אלוף פיקוד העורף, רפי מילוא, ובו נאסר עליו לצאת מהישוב בו מתגוררים הוריו. דהרי הצפוי להתחתן בעוד יומיים, פנה לאלוף הפיקוד במכתב דחוף באמצעות עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, בבקשה כי יאפשר לו לצאת מהמעצר לצורך ההכנות לחתונה, וכי יותר לו לפגוש מכרים אשר נאסר עליו לפגשם, וכן לפקוד מספר קברי צדיקים בצפון הארץ ביום חתונתו ולהשתתף בשבת "שבע הברכות" שלו בירושלים. מכתבו של דהרי נותר עד כה ללא מענה וזאת למרות מועד חתונתו המתקרב.

שמואל מידד (זנגי), מנכ"ל ארגון חוננו, תקף בחריפות את התנהלות האלוף ואמר: "מדובר ברדיפה פוליטית של מתיישב אשר לא הואשם בדבר והושלך למעצר למשך זמן ארוך ללא משפט וללא יכולת להתגונן כנגדו. בקשתו של דהרי לצאת מהמעצר לחתונתו ולשמחת שבע הברכות שלו היא זכות אנושית בסיסית. כל שיטת הצווים המנהליים העוקפים את בתי המשפט אינה מקובלת בדמוקרטיות בעולם. לא ייתכן כי יומיים בלבד לפני חתונתו צעיר המקים את ביתו אינו יודע אם יוכל להינשא לבחירת ליבו", אמר מידד.

מידד הוסיף כי: "הרדיפה של מתיישבים באמצעות צווים מנהליים דרקוניים הניתנים כלאחר יד ללא הוכחות או משפט צדק חייבת להיפסק מיד. אני בטוח שיגיע בקרוב היום בו "ירד האסימון" לציבור בישראל והוא יבין את חומרת השיטה של הצווים המנהליים. אני קורא לשר הביטחון גלנט להודיע על ביטול הצווים המנהליים כנגד מתיישבים לאלתר".

לאחר לחצים שהגיעו ממספר שרים בממשלה ממפלגת עוצמה יהודית והציונות הדתית, השב"כ הורה לשחרר את אריאל כדי להתחתן עם בחירת ליבו, נבדקת אפשרות לבטל לו את צו המעצר.

אריאל, מתחתן עוד יומיים.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.