הצלת אלמוגים

צוללים ונהנים: מה חיפשה השרה סילמן מתחת לפני הים האדום?

תמונה – עומרי עומסי

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, הצטרפה לאנשי רשות הטבע והגנים בראשות מנכ"לית רשות הטבע והגנים רעיה שורקי, לפעילות מתחת למים להעתקת אלמוגים בשמורת הים הדרומי באילת.

השרה והפקחים צללו והעתיקו אלמוגים שהתיישבו על מצעים לא טבעיים כגון פסולת ברזל שנזרקה או נפלה לים ונסחפה לאזור השמורה. את האלמוגים שנותקו באופן מבוקר ומפוקח, העבירו הפקחים יחד עם השרה למצעים טבעיים של אלמוגים בתוך הים. כל זאת תוך הקפדה על עבודה מקצועית ועדינה.

העתקת אלמוגים היא פעילות המבוצעת על ידי רשות הטבע והגנים כחלק מפעילותיה להגנה ושמירה על האלמוגים במפרץ אילת שהם ערכי טבע מוגנים. פעולה זו היא לרוב שלב מקדים לפינוי פסולת מלב הים שעליה התבססו ערכי טבע מוגנים. עם השלמת ההעתקה ניתן לבצע את פינוי הפסולת, פעילות שמתבצעת יחד עם מומחי המשרד להגנת הסביבה.

השוניות הנמצאות במפרץ אילת הן שוניות האלמוגים הצפוניות בעולם, וכוללות מגוון רחב של מיני דגים וחסרי חוליות ימיים. שוניות אלו רגישות ביותר ומהוות בית גידול ייחודי שיש לשמר עליו מפני פגיעה פיזית, זיהומי ים ועוד.

צילום: עומרי עומסי, רט"ג

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.