ללא קנס

נהג נתפס נוסע על 150 קמ"ש וניצח בבית משפט

תמונה – עו"ד אברהם ג'אן | צילום: שירן ולק

מד הלייזר הראה 151 קמ"ש, הנהג הכחיש והשופט זיכה: "ספק שהשוטרים עצרו את המכונית הנכונה"

תושב המרכז כבן 30 נעצר על ידי שוטרים בטענה כי נהג במהירות מופרזת של 151 קמ"ש בכביש שהמהירות המותרת המקסימלית בו היא 90 קמ"ש.

עורך דינו של הנהג, עו"ד אברהם ג'אן, כפר בשם הנהג באשמה באופן מוחלט וסירב בכל תוקף להסדר טיעון עם מרשו שיכלול הודאה באשמה. לבסוף, בית המשפט לתעבורה מחוז תל אביב (בת ים) זיכה לאחרונה את הנהג וקבע כי התגלו כשלים בהתנהלות של השוטרים והתביעה לא הצליחה להוכיח שהשוטר שמר על קשר עין רציף עם המכונית.

המשטרה טענה כי השוטרים שהיו בפעילות אכיפה סמוך ל-1:30 לפנות בוקר עם מד מהירות לייזר, קלטו את המכונית נוסעת במהירות מופרזת והחלו במרדף אחריה עד שעצרו אותה בצד הדרך. הנהג כאמור, באמצעות בא כוחו עו"ד אברהם ג'אן, הכחיש לחלוטין כי נסע במהירות של 151 קמ"ש וכי השוטר התבלבל ברכב. שופט בית המשפט לתעבורה בבת ים, השופט אלעד שור, קיבל את טענותיו של הנאשם וקבע כי השוטרים לא הצליחו להוכיח כי אכן מדובר בנהג שהואשם בעבירה וזיכה אותו מחת הספק.

לאחר הליך משפטי מורכב, הצליח עורך הדין אברהם ג'אן, המתמחה בדיני תעבורה, להוכיח, כי השוטרים אשר כביכול מדדו את מהירות נסיעתו של א', טעו בזיהוי.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "לנאשם ניתן דו״ח בגין עבירת תנועה. לאחר ניהול הוכחות זוכה הנאשם על ידי בית המשפט מחמת הספק. מדובר במקרה נקודתי שילמד. משטרת ישראל תמשיך לבצע אכיפה כנגד עברייני התנועה".

עו"ד אברהם ג'אן, פרקליטו של הנהג מסר: "בית המשפט קבע כי כאשר מתפתח מרדף עם הרכב הנמדד במד המהירות, מצופה מהשוטר לתעד את הנסיבות שהובילו למרדף, את מהלך המרדף, ואת מקום ואופן עצירת רכב המטרה – בכדי שלא יהיה ספק בקשר להיות הרכב הנמדד והרכב שעוכב – אכן אותו הרכב. שמח שבית המשפט קיבל את עמדתנו וזיכה את הנהג, שאם היה מורשע, היה צפוי לשלילת רישיון ועונשים נוספים".

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.