בעד או נגד?

ראש השב"כ לשעבר לנתניהו: "פרישה תמורת סגירת התיקים"

תמונה – לשכת נתניהו

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, מבכירי המפגינים נגד הרפורמה המשפטית שמקדם שר המשפטים יריב לוין, שיגר לנתניהו מכתב בו הוא מציע לראש הממשלה נתניהו לסגור את התיקים נגדו בבית המשפט בתמורה לפרישתו מהחיים הפוליטיים והקמת ממשלת אחדות ללא בן גביר וסמוטריץ'.

במכתבו פנה דיסקין לנתניהו, "אני מודה ומתוודה. לא קל לי לכתוב לך מכתב זה בעקר משום היותך ראש משלה נאשם בפלילים", למרות זאת ובלב כבד מאוד מאד אליך אני פונה כעת. אדוני ראש הממשלה ככל שאני הופך בזה יש רק מתווה אחד שיוציא אותנו מהמשבר הנורא הזה המאיים לחסל את המדינה שלנו באם תשכיל לאחוז ופעול בדרך הזו אולי גם נצליח לחזק את מדינתנו עבור הדורות הבאים".

דיסקין הוסיף, "אלו ההמלצות שאני ממליץ לך לקבל ללא דיחוי. עצירת החקיקה לאלתר (הרפורמה המשפטית). היפרדות מהקיצונים המשיחיים, הם מסכנים את ביטחוננו הלאומי את אחדותנו כעם את הבסיס המוסרי המשותף לכולנו. במילים אחרות עליך להתנתק מהציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ', מעוצמה יהודית של איתמר בן גביר וממפלגת נעם של הרב טאו ואבי מעוז. אני משוכנע שגם אתה לא שיערת כמה חמורים יהיו הנזקים שגורמים אלה יצליחו לייצר בפרק זמן כה קצר".

לסיום כתב דיסקין, "במסגרת הקמת הקואליציה הזו יימצא הפיתרון המשפטי לסגירת תיקיך הפלילים בכפוף ובתנאי לפרישתך המוחלטת המחיים הציבוריים מיד לאחר הקמת ממשלת האחדות הלאומית".


העיתונאי יקי אדמקר הגיב לפשרה שפורסמה, "זה לא הרפורמה המשפטית, זה לא עצמאות מערכת המשפט או בג״ץ. זה רק ביבי. תדיחו את ביבי, והכל במדינה ישוב לקדמותו. אנשים שלא מקבלים את תוצאות הבחירות".

איש התקשורת אבי גרינצווייג הגיב, "חחחח קראתי את "מתווה דיסקין" חחחח. האיש ענק. ענק. זו בדיחת הפורים הכי טובה השנה. דיסקין, אתה סטנדאפיסט מבוזבז אחי".

21 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.