משבר מדיני

מיקי זהר צייץ נגד ביידן ומחק: "מתוך כבוד ליחסים"

תמונה – הבית הלבן

תמיכה למפגיני השמאל: נשיא ארה"ב ביידן שיגר אזהרה לממשלת ישראל והודיע כי ראש הממשלה נתניהו לא יוזמן בקרוב לביקור בבית הלבן.

במענה לשאלות עיתונאים אמר ביידן, ״כמו תומכים רבים של ישראל אני מודאג מאוד. הם לא יכולים להמשיך בדרך הזאת, אני חושב שהבהרתי את זה. מקווה שראש הממשלה יפעל להגיע לפשרה אמיתית. הם מכירים את עמדתי ואת עמדת אמריקה״. ביידן הוסיף, "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב"

ביידן ונתניהו בימים יפים יותר (ארכיון לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברי ביידן, "אני מכיר את הנשיא ביידן למעלה מ-40 שנה ואני מעריך את מחוייבותו רבת השנים לישראל. הברית בין ישראל לארה"ב היא איתנה והיא תמיד מתגברת על חילוקי הדעות שמתגלים מעת לעת בינינו".

נתניהו הוסיף, "הממשלה בראשותי מחוייבת לחיזוק הדמוקרטיה על ידי החזרת האיזון הראוי בין שלוש הרשויות, אותה אנו שואפים להשיג בהסכמה רחבה. ישראל היא מדינה עצמאית שמקבלת את החלטותיה על פי רצון אזרחיה ולא על סמך לחצים חיצוניים, כולל מחברינו הטובים ביותר."

שר התרבות מיקי זהר מיהר להגיב בטוויטר ומחק לאחר מספר דקות, "עצוב שגם הנשיא ביידן נפל קורבן לפייק ניוז שהופץ בישראל כנגד הרפורמה המשפטית המוצדקת שלנו".

לאחר מספר דקות מחק השר זהר את הציוץ ופרסם חצי התנצלות: "מתוך כבוד ליחסים החשובים שלנו עם בעלת הברית הכי גדולה שלנו ארצות הברית מחקתי את הציוץ. הלב נשבר לראות כמה נזק נגרם לישראל מכל הפייק ניוז שהופץ בקשר לרפורמה המשפטית המוצדקת שלנו.

שר התפוצות עמיחי שיקלי מיהר גם הוא להגיב ובציניות, "ישראל היא מדינה ריבונית. ביקורת ניתן להעביר בשמחה, אבל מי שקובע מי יוביל אותה ולאן זה העם ורק העם באמצעות נבחריו – כמו באמריקה".

שר הביטחון לשעבר בני גנץ הגיב, "הנשיא ביידן שיגר הלילה קריאת השכמה דחופה לממשלת ישראל. פגיעה ביחסים עם ארה״ב, ידידתנו הטובה ביותר ובעלת בריתנו החשובה ביותר – היא פיגוע אסטרטגי. רה״מ חייב להנחות את צוותי המו״מ שלו בנוגע לחקיקה המשפטית, לפעול מהר כדי לתקן את המצב ולשמור על הדמוקרטיה הישראלית שבבסיס הערכים האלו."

גנץ הוסיף, "ולא פחות חשוב, עליו לנהוג באחריות מדינית וביטחונית – להודיע עוד הלילה שהשר גלנט יישאר בתפקידו, להפקיע את סמכויות הביטחון מהשר סמוטריץ׳, ולא לאפשר את ההשתוללות של השר בן גביר״.

1 תגובה
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.