הסלמה ביטחונית

גנץ תוקף: "נתניהו צריך לגנות ולפטר אותו"

תמונה – פייסבוק

שר הביטחון לשעבר בני גנץ דורש מראש הממשלה נתניהו לפטר את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהאשים את האופוזיציה בעידוד האויב

בתגובה לפוסט שפרסם השר בן גביר תקף גנץ, "אמירתו של השר בן גביר היא אובדן עשתונות מוחלט. מעולם לא היה שר בקבינט שדיבר כל כך הרבה על ביטחון והבין כל כך מעט. מעולם לא היה שר בקבינט שבזמן שיורים על אזרחינו רקטות ובנותינו נרצחות בכבישים, בוחר לחבל בלכידותה של החברה הישראלית ולפגוע בהרתעה. נתניהו צריך לגנות את האמירה שלו ולפטר אותו".

השר לביטחון לאומי התייחס מוקגם יותר להסלמה הביטחונית ותקף את האופוזיציה, "אני אחרי שתי יממות של הערכות מצב וישיבות ביטחוניות כמעט מסביב לשעון. אין כמעט דקה פנויה, אך בכל זאת אני חייב למצוא כמה דקות, לכתוב לכם – הציבור שבחר בנו ומצפה מאיתנו, בצדק, לממש את המדיניות שלנו.

עמדותיי לא השתנו. תפיסתי הנחושה היא שהרתעה לא משיגים באמצעות הכלה. הטרור לא מכיר במושג "איפוק זה כח". והדרך שלנו ליצור משוואה בלתי כדאית לאויבנו, היא רק באמצעות פעולה לא מידתית על כל פגיעה בנו. זו גם הדרך שחלקים גדולים בציבור בחר בה ומצפה מהממשלה לנהוג בה.

אינני יכול כמובן לדבר על מה שנעשה בחדרים הפנימיים של הקבינט וההתייעצויות הביטחוניות, שנעשות בכובד ראש ובאחריות גדולה בהובלת ראש הממשלה אותו אני מעריך, אבל אין ספק – לצערי, אני לא קובע לבד את המדיניות הביטחונית של ממשלת ישראל. אין גם ספק שיש לי השפעה מסוימת – לעיתים יותר, לעיתים פחות מדי, ובהחלט לא מספקת, וברור שאני מוצא את עצמי פעמים רבות מתוסכל מהחלטות מסוימות. שוקל באלף שיקולים אם נכון לפרוש מהממשלה ואמנם לא לפרק אותה אלא לתמוך מבחוץ.

בן גביר הוסיף והבהיר, "להפיל את הממשלה זו לא אופציה. עם כל חסרונותיה, היא טובה ואחראית פי אלף מהממשלה הקודמת. בכל פרמטר. השאלה אם הישארותי בממשלה תורמת ואפקטיבית ואני עונה על כך בחיוב".

לפעמים הזיכרון הקצר שלנו משכיח מאיתנו מה עשתה הממשלה הקודמת במענה לפיגועים. שר הביטחון לשעבר גנץ, שבמשמרת שלו הטרור זינק במאות אחוזים לרמה שלא הייתה שנים רבות, הגיב לטרור באירוח הטרוריסט אבו מאזן בביתו, בחלוקת חצי מיליארד לרשות הפלסטינית – שמחלקת מלגות למשפחות מחבלים, ובהסרת מחסומי ביטחון חיוניים ביו"ש. זו ממשלה שמנסור עבאס אחז בגרונה וניווט את מדיניותה.

ההסכם עם לבנון, שנעשה במחטף ובאופן בלתי דמוקרטי, תוך הבטחה הזויה שזה "ירחיק את האפשרות לעימות עם חיזבאללה", הוא דוגמה נוספת לנזקים האדירים שהממשלה הקודמת חוללה. עוד יקח לנו זמן רב לתקן את המציאות הביטחונית הקשה שהם הורישו לנו.

גם כשהם לא ליד ההגה, הם ממשיכים להזיק. המסרים שהם שקדו להעביר לעולם כולו, בעידוד הסרבנות, בפגיעה בכלכלה, במסרים שצה"ל מתפרק, שהכלכלה הישראלית במשבר, שהחברה הישראלית מפוררת, ושקיומה של מדינת ישראל מוטל בספק, הם ללא ספק עידוד לאויבנו לפתוח בעימות צבאי. חסרי האחריות המופקרים הללו, הם האחרונים שיכולים להטיף לנו מוסר.

אז מה אנחנו כן עושים בממשלה? התשובה: הרבה מאוד. עם כל הביקורת, עדיין עשינו המון בשלושת החודשים האחרונים. הבאנו תקציב של 9 מיליארד שקלים למשרד לביטחון לאומי והגופים שלו, והעברנו החלטת ממשלה להקים משמר לאומי. יצאנו למבצע משילות ואכיפת חוק במזרח ירושלים, והרסנו שם עשרות בתים בלתי חוקיים. העברנו בכנסת את חוק הנשק שיאפשר לנו להילחם בפשיעה במגזר הערבי, התחלנו את הפסקת החגיגות של המחבלים בכלא בסגירת המאפיות והפסקת המקלחות הבלתי נגמרות, העברנו בקריאה טרומית את חוק עונש מוות למחבלים, ואישרנו את חוק שלילת אזרחות וגירוש מחבלים. עשינו רפורמה מקיפה באגף כלי יריה ושחררנו פקק של 12,000 נשקים לאזרחים. העברנו את חוק הפרוטקשן בקריאה טרומית, ביטלנו את חוק ההתנתקות בצפון השומרון, והכשרנו תשעה ישובים.

ברור שהיינו רוצים הרבה יותר,ברור שאני רוצה תגובה חד משמעית לטרור לרקטות ולהסתה ואני מבטיח להמשיך להילחם בכל כוחי על הדרך שלנו – שלכם ושלי. הגעתי לפוליטיקה בשביל לשנות את המציאות שלנו. זה לא יקרה ביום אחד, זה גם לא יקרה בקלות, בטח לא מול מערכות עם תפיסה ארוכת שנים שדוגלת בקניית שקט זמני, ומערכות שלמות שצריך לשנות את התפיסה שלהם. אבל אני כאן, מבטיח להילחם בכל כוחי כדי לשנות את הדרך הזו. הבטחנו ימין על מלא, ואני נאבק, כדי שזה יקרה.

4 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.