הומור שחור

סערה ברשת: הסרטון הגזעני של בנות אולפנת חורב

תמונה – יוטיוב

סערה ברשתות החברתיות בעקבות פרסום סרטון שהפיקו בנות אולפנת חורב הדתי ירושלמי לפורים, תחת הכותרת, "אם האולפנה הייתה מזרחית".

בסרטון שפורסם נראות בנות האולפנה צבועות בשחור ומדגישות את הבדלים בהתנהגות בין בנות האולפנה המזרחיות והאשכנזיות.

בעקבות הסערה ברשתות החברתיות הסרטון נמחק מיוטיוב והופץ ברשתות החברתיות. אושיית הרשת אלירז שדה הגיב לפרסום של העיתונאי חיים לוינסון, "זעזוע וחלחלה. המבוגרים האחראים הסבירו? או שבעצם לא צריך להסביר, התנהגות הילדים בחוץ לפי הבית פנימה. בושה."

שר החינוך יואב קיש הגיב, "נחרדתי לצפות בסרטון המזעזע שמציג גילויי גזענות נוראים שאסור לנו בשום אופן לקבלם, בחברה כולה ובמוסדות החינוך בישראל בפרט. הנחתי את מנהל מחוז ירושלים ומנהלת החמ״ד לזמן לבירור מיידי את כל הנוגעים בדבר ולדווח לי בטווח הזמן המיידי. גזענות לא בבית ספרנו!"

צפו בקטע

מטעם האולפנא נמסר בתגובה, "מדובר בסרטון שטוב שלא היה בא לעולם, ובשגגה שנפלה תחת ידינו. האולפנא מתנצלת ומצטערת על תוכנו על אף שנעשה על ידי תלמידות כסאטירה ופרודיה במסגרת אירועי פורים. כל מי שנחשף לפעילות האולפנא לאורך השנים, יודע כי הסרטון אינו משקף כלל את הנעשה באולפנא שמביאה לידי ביטוי באופן הרמוני ואמיתי את החיבור בין העדות והגוונים השונים בחברה הישראלית".

עוד נמסר, "צוות האולפנא יתכנס בשבוע הבא לדיון בו יופקו לקחים על מנת שדבר דומה לא יישנה. זאת, יחד עם עבודה חינוכית שתיעשה מול צוותי החינוך ותלמידות האולפנא".

11 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.