בן גביר זועם

בהוראת שב"כ: חבר הפרלמנט הירדני שהבריח נשק שוחרר

תמונה – טוויטר

דרמה מדינית: שבועיים אחרי שנתפס עם כמויות של נשק שניסה להבריח לישראל בחסות הדרכון הדיפלומטי, ראש הממשלה נתניהו החליט לשחרר את עמאד זידאן עא חמיד אלעדוואן, חבר פרלמנט ירדני, עו״ד, בעל דרכון דיפלומטי. בחיפוש שנערך ברכבו אותרו 12 רובים ו-194 אקדחים.

על פי הדועת שב"כ, נעצרו חשודים נוספים משטחי יהודה ושומרון החשודים במעורבות בהברחות יחד עם עמאד. בחקירה נחשף כי מאז פברואר 2022 ביצע עמאד 12 הברחות של סחורות שונות אל תחומי מדינת ישראל, תוך שהוא מנצל את דרכונו הדיפלומטי.

עמאד הבריח בעלי חיים – ציפורים ויונים, וכן סיגריות אלקטרוניות וזהב. עוד עלה כי מתחילת 2023 הבריח עמאד במספר הזדמנויות אמל״ח מירדן לתחומי מדינת ישראל. מהחקירה עלה כי עמאד ביצע את ההברחות בשל בצע כסף וכי אכן קיבל עבורן סכומי כסף גדולים.

במקביל לחקירתו בישראל, נעצרו ע"י כוחות הביטחון בירדן, מספר גורמים בירדן אשר היו קשורים להברחות שביצע עמאד. בסיום חקירתו הועבר הבוקר (א) עמאד לרשויות הירדניות לטובת המשך חקירה ומיצוי הדין.

זרועות הביטחון וגופי האכיפה הישראלים ימשיכו לפעול לסיכול הברחות מעין אלה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף, "ההחלטה לשחרר את המחבל שניסה להביא לכאן מאות כלי נשק שישמשו לפיגועים ולמעשי פשע בלב מדינת ישראל היא טעות אסטרטגית ומוסרית. גם נושא זה היה ראוי להביא לקבינט ומצופה ממשלת הימין להפסיק את מדיניות ההתרפסות החולשה לעזה, לירדנים, ללבנונים ולכל מחבל שמבקש לפגוע בתושבי ישראל – הדיפלומט הזה היה צריך לשבת במאסר לשנים ארוכות ולא להשתחרר".

12 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.