360 פעמים

דניאל גרינברג זועמת: "מישהו חייב לעצור את זה במיידי"

תמונה – כאן 11

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אילנה קובר (63) מאילת לאחר שב 380 מקרים שונים התעללה ב – 26 פעוטות שהיו תחת אחריותה. בנוסף, הוגשה בקשה לחילוט הנכס ששימש להפעלת הגן.

אזהרת צפייה

הבוקר הודיע יו"ר הקואליציה, אופיר כץ, על קידום חקיקה של הקואליציה בניסיון למגר את תופעת ההתעללות בפעוטות. לראשונה יוכנסו מצלמות און ליין למעונות 0-3, ההורים יוכלו לדגום את המצלמות פעם בחודש, תהיה חובת התקנת מצלמות בגני ילדים בגילאי 3-6 ותקופת שמירת הצילומים במצלמות תגדל ל- 60 יום.

אושיית הרשת והדוגמנית דניאל גרינברג זעמה ודרשה לקדם את חוק המצלמות, "הסיוט של כל הורה אוי ואבי לאן הגענו. איפה האנושיות של אותם אנשים שיושבים להם בכנסת ישראל ומסוגלים להכיל דבר מחריד כזה? אין לזה סוף. אלו חיות אדם שצריכות לקבל מאסר עולם או קללה מהשם".

גרינברג הוסיפה, "זה לא נתפס ולא הגיוני בשום צורה שמישהו יעז לגעת בשערה מראש של היקרים לנו מכל חייבים את חוק המצלמות דחוף. זה הולך ומתעצם. יש כאן ילדים שלא יכולים להתבטא ועוברים ייסורים ומישהו חייב לעצור את זה במיידי".

דניאל גרינברג:

מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד ערן צברי ורננה לוי עולה כי קובר ניהלה גן ילדים בו היו 26 פעוטות בגילאים 9 חודשים עד לשלוש וחצי. קובר בהיותה אחראית על הפעוטות ביצעה מעשי התעללות גופנית ונפשית ותקפה לכל הפחות ב 380 מקרים שונים כ 23 מהפעוטות מתוך 26 ילדי הגן, זאת בעוד שכל ילדי הגן היו חשופים לאלימות הבלתי פוסקת מצידה כלפי חבריהם בגן. לאור האמור יוחסה לקובר התעללות נפשית בכל ילדי הגן.

קובר, תקפה את הפעוטות בדרכים שונות בין היתר משכה כסא כשפעוט עמד עליו והעיפה את הפעוט לרצפה, בעטה בראשו של תינוק שישב בטרמפולינה, חצתה את החדר כדי לתקוף פעוט שישב בכסאו, משכה חלק מהפעוטות כשהיא מכניסה יד לתוך פיהם, משכה לפעוטות בשערותיהם וגררה אותם, הפנתה אלימות מכוונת מצד חלק מהפעוטות כלפי אחרים כשהיא מעודדת חלק מהם להכות ולמשוך בשערות של פעוט אחר, חסמה את פיהם של פעוטות בכדי למנוע מהם להשמיע קול או בכי, לחצה על חזיהם וצווארם של פעוטות תוך שהיא מפעילה את משקל גופה ועוד.

אכזריותה של קובר התבטאה בכך שלא פעם תקפה תינוקות ופעוטות שלא תוך כדי טיפול בהם, אלא ניגשה אליהם על מנת לתקוף אותם שכשניכר שהם שקטים או עסוקים בענייניהם. כך למשל, חצתה את החדר לתינוק בטרמפולינה, הכתה אותו בפיו משכה אותו בראשו והטיחה אותו על הטרמפולינה, טלטלה את הפעוטות בצורה אגרסיבית, בעטה בפעוטות, השתמשה בפעוטות אחרים שהחזיקה והטיחה אותם בפעוט אחר שחלפה על פניו, השכיבה באגרסיביות ערימת מזרנים על גופו של תינוק ששכב על מזרן אחר.

בנוסף, צבטה את הפעוטות, הכתה אותם בידיה, בעטה בהם, הטיחה ילדים אל הרצפה ואל הכסאות, הרימה פעוטות מיד אחת של הפעוט וגררה אותו לאורך החדר או החצר, האכילה פעוטות בכוח, הרימה והזיזה פעוטות בכוח אף כשישנו והטיחה אותם על המזרן, גררה פעוטות אחריה, הושיבה פעוטות בכוח על הכיסא ודחפה את הכיסא עם הפעוט בחוזקה לשולחן, חיתלה תינוקות ופעוטות בכוח.

בכל המקרים הסבה קובר לפעוטות ולתינוקות שהותקפו כאב משמעותי והללו פרצו בבכי וקובר השאירה אותם לבכות.

קובר ניהלה את הגן תוך שימוש תדיר באלימות כלפי הפעוטות, כשהיא משרה אווירה קשה של אלימות ופחד, ומנצלת את העובדה כי מדובר בפעוטות רכים שאינם יכולים להתגונן מפניה, ואינם מסוגלים לדווח ולהתלונן על מעשיה הנפשעים.

בבקשת המעצר שהוגשה במקביל ציינו עורכי הדין צברי ולוי כי: "… המשיבה נהגה באלימות שיטתית ובאכזריות כלפי פעוטות שהיו תחת אחריותה, תלויים בה לחלוטין, במשך השעות הארוכות בהן היו בגן, תוך פגיעה קשה באמון שנתנו הורי הפעוטות במשיבה, עת הפקידו בידיה את היקר להם מכל.

חמורה מכך היא פגיעתה של המשיבה בנפשם הרכה של הפעוטות שחוו אלימות ואכזריות מצד המבוגר האחראי שאמור היה לטפל בהם ולדאוג לצרכיהם. אין ספק כי התנהגות זו מטלטלת ומערערת את עולמם של הפעוטות חסרי הישע, והשלכותיה הרעות עלולות להיות ארוכות טווח, השלכות שהפעוטות מתמודדים איתם כבר עתה."

בנוסף, הוגשה בקשה לחילוט הנכס ששימש להפעלת הגן. לקובר יוחסו 26 עבירות של התעללות בקטין או בחסר ולכל הפחות 380 עבירות של תקיפת קטין וחסר ישע על ידי אחראי.

1 תגובה
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.