זעם ברשת

הבת של יונתן גפן תרמה את הריהוט לפלסטינים

תמונה – כאן 11 חינוכית

הרשת זועמת: שירה גפן, בתו של המשורר והיוצר יהונתן גפן שמת בפתאומיות לפני כחודש, תרמה את תכולת ביתו והריהוט לתושבים פלסטינים בכפר הערבי יטא שבדרום הר חברון,

בהודעה לארגון שוברים שתיקה כתבה גפן, "האינסטינקט הראשוני היה לזרוק הכל. להעלים. כי ההעדר הכי גדול מורגש בבית. אי אפשר לברוח מהריק המעמיק נוכח החפצים שנותרו כפי שעזב אותם. לפנות בית מקביל לתהליך הראשוני של האבל ונותן לו ממשות. מכאיבה אמנם, אבל גם מחלימה. מוות זו לא מחלה. וההשלכה שלנו להמשיך להרגיש כלפי המת כאילו הוא ניתק באכזריות אל עולם אחר שבו הוא מסתובב נטוש היא שגויה. אנחנו נטושים. ובנו כדאי שנטפל. גיליתי שלגעת בחפציו, למיין, לארוז, זה בעצם לעבד את המוות שאין לו גוף."

גפן הוסיפה, "גם לתרום זו פעולה שמאפשרת קיום המשכיות, המשכיות הרוח, המשכיות תקווה. לכן החלטתי לתרום את רהיטיו לתושבי מסאפר יטא, תושבי 12 כפרים פלסטיניים אותם הורה בג״צ לפנות אחרי עתירה של 22 שנה. בשנות ה80 צה״ל הפך את המקום לשטח אש למרות שהתושבים חיו שם הרבה קודם, כעת הם מועמדים לגירוש מאדמתם וביתם. בשיתוף עם ארגון ״שוברים שתיקה״ הצלחנו לעשות זאת אתמול. זאת הייתה נחמה גדולה עבורי, וסיום מוצלח ומשמעותי לפינוי הבית."

פעילת הימין איילת לאש הגיבה, "קצת על קצה המזלג, מי גר ביטא: מהכפר יטא יצא המחבל שרצח את דפנה מאיר הי"ד, מיטא יצא המחבל שרצח את בני הזוג יעקב וחנה דיקשטיין ואת בנם שובאל בן ה־10, מיטא יצא המחבל שרצח את סמ"ר אלעזר ליבוביץ".

לאש הוסיפה, "מיטא יצא המחבל שרצח את שלומית גונן בת ה־65, תושבת משמר הנגב, מיטא יצא המחבל שרצח את עידו בן ארי בתל אביב, מיטא יצא המחבל שרצח את מיכאל פייגה בתל אביב, מיטא יצא מחבל שרצח את אילנה נבעה בתל אביב, מיטא יצא מחבל שרצח את מילה מישייב בתל אביב, מיטא יצא מחבל שרצח את ארי פולד, והרשימה עוד ארוכה ארוכה,אבל אתם כבר הבנתם.

לאש הוסיפה, "ולשם תרמה גברת גפן את הרהיטים של אביה. לא לניצולי שואה, לא למשפחות שכולות, לכפר מרצחים מתועב. שמאל זאת מחלה אוטואימונית קשה."

לאחר הלווית אביה כתבה שירה, "סורי שהרסתי לכמה את ההלוויה של אבא שלי. סליחה על ה״אצבע בעין״ של אלה שציפו להלוויה ממלכתית מרגשת ומאלחשת, ונהרסה להם החוויה בגלל חולצה עם המילה השערורייתית – כיבוש. המאוכזבים כותבים שבבתי קברות עלינו “לשים בצד״ עניינים פוליטיים".

גפן הוסיפה, "אז זהו, שבצדדים כבר היינו, לא רואים משם, קל להתעלם ולהדחיק, וכשהאדמה בוערת אין יותר צדדים. כל המקומות כשרים למחאה, על אחת כמה וכמה בתי הקברות שמלאים בין השאר בקורבנות הסכסוך האינסופי. הגיע הזמן להנכיח את מה שרוצים שנשכח, היכן שרק אפשר. זו הייתה דרכו של אבי ואעשה ככל שביכולתי להמשיכו".

13 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.