ניסיון פוטש?

נחשף: אלשיך ניסה לשכנע רב בכיר "נתניהו מושחת"

תמונה – דוברות המשטרה לע"מ

העיתונאי עמית סגל חושף הערב בחדשות 12 שיחה שקיים המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך עם הרב שמואל אליהו רבה של צפת ואביו של ח"כ ממפלגת עוצמה יהודית.

הרב שמואל אליהו יוטיוב

על פי הדיווח, בשיחה שקיים המפכ"ל אלשיך עם הרב שמואל אליהו בזמן חקירות ראש הממשלה נתניהו, הוא שכנע אותו לתמוך בהתפטרות נתניהו כי לטענתו הוא מושחת.

בהודעה שפרסם תחת הכותרת "יום הדין של משטרת ישראל" חשף הרב אליהו את השיחה ותקף בחריפות, "אחר שנפתחה החקירה בעניינו של ראש הממשלה, ראיתי בה הרבה דברים תמוהים, ופרסמתי ברבים כי אני חושש שחקירה זו היא עלילת שווא, רודפים להפיל ראש ממשלה מכהן"

הרב הוסיף, "כנראה שבעקבות הפרסומים הללו זכיתי לפגישה עם מפכ"ל המשטרה. בפגישתנו הממושכת בשעת לילה, הסביר לי המפכ"ל כי אני וחבריי הרבנים, חייבים בשם הצדק והיושר, להוקיע את השחיתות של ראש הממשלה. כשהבעתי ספיקות על כך, ניסה המפכ"ל לשכנע אותי בדרכים שונות שראש הממשלה אשם וצריך להתפטר ולא השתכנעתי, לבסוף אמר המפכ"ל כי יש דברים שהוא לא יכול לומר לי ועלי להאמין לו. לא השתכנעתי. יש לכל אדם חזקת כשרות עד שיוכח אחרת ונפרדנו באי הסכמה."

עם הזמן התברר שצדקתי. מי שקורא את הפרוטוקולים של המשפט מבין כי מדובר בפרשת השחיתות הגדולה ביותר במדינה. מסתבר שהפרקליטות והמשטרה החליטו להפיל ראש ממשלה ולצורך כך הם המציאו עבירות שלא כתובות בספר החוקים, עברו כמעט על כל חוק אפשרי ובלבד שיגיעו ליעד.

במבט לאחור, ברור לי שיוזמת פגישתי עם המפכ"ל נועדה לפגוע בתמיכה הציבורית שקיבל ראש הממשלה. זה חמור, כיוון שהדבר מלמד, שרוח המפקד היא זו שהובילה את השחיתות של הכפופים לו. המפקדים הבכירים שאישרו לרגל אחרי אזרחים בלי אישור משפטי. החוקרים שהתעלמו מכל העדים שהעידו לטובת ראש הממשלה. החוקרים שאיימו על עדים על מנת שיעידו כפי רצונם.

כשראש צוות החקירה נשאל על כך בבית המשפט ואומר במבוכה יותר מתשע מאות פעמים "אני לא זוכר". "זה לא באחריותי". "לא יודע מי עשה את זה" – זו סיבה לוועדת חקירה. וצריך להתחיל מהראש: המפכ"ל, היועץ המשפטי ופרקליטי המדינה.

לסיום כתב הרב אליהו, "הקצונה הבכירה, החוקרים וכל היועצים המשפטיים צריכים לתת דין וחשבון לציבור בישראל. הם צריכים לעצור ולשאול את עצמם: איך טעינו טעות כל כך גדולה, טעות שהייתה עלולה לסכן את כל המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל."

30 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.