שריפת התנ"ך

זעזוע בישראל: "מאחורי ״חופש הביטוי״ מסתתרים במקרה הזה אנשים מלאי רעל"

תמונה – צילום מסך ערוץ 12

שר התפוצות עמיחי שיקלי שיגר מכתב בהול לשר החוץ בשוודיה, בעקבות האישור שנתן מפכ"ל המשטרה לשרוף ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל במדינה בשם חופש הביטוי.

על פי הדיווח, גבר בשנות ה-30 לחייו, קיבל אישור מהמשטרה לשרוף את ספר התנ"ך בתגובה לשריפת הקוראן מחוץ למסגד בשטוקהולם בחודש שעבר.

"הוצאנו מוקדם יותר השבוע פנייה דחופה לרה״מ השבדי בבקשה שיתערב וימנע את קיומו של טקס שריפת התנ״ך מול שגרירות ישראל בשטוקלהום. מצורפת תגובת משרד החוץ השבדי שהביע שאט הנפש מהאירוע אולם הבהיר כי אין מניעה חוקית לפעולה מסוג זה בשבדיה והגבלות ככל שיש הן בידי רשויות החוק המקומיות. אנו פועלים כעת בערוצים נוספים במטרה להביא לביטול האירוע הבזוי הנ״ל", כתב השר שיקלי.

נשיא המדינה יצחק הרצוג תקף, "אני מגנה בתוקף את העובדה שבשבדיה מאפשרים שריפת ספרי קודש. כנשיא מדינת ישראל, גיניתי את שריפת הקוראן המקודש למוסלמים בכל העולם, שהתרחשה בשבדיה, וליבי נחרד כעת מהכוונה לשרוף שם את התנ״ך – ספר הספרים הנצחי של העם היהודי. השחתת קודשיהן של דתות ואמונות אינה עדות לחופש ביטוי. זו הסתה בוטה ומעשה של שנאה הפוגע ברגשות ובאמונות של בני אדם בכל העולם. משפחת העמים צריכה לגנות בחריפות ולהיאבק נגד מעשים מבזים כאלה."

מגיש הטלוויזיה עופר חדד התייחס לסערה ברשת וספג מתקפה מהגולשים, "״וחי בהם״ נכתב בספר הספרים. שריפת ספר מקודש, לא משנה לאיזו דת היא מעשה שמגלם את מותם של הערכים הכי בסיסיים. מאחורי ״חופש הביטוי״ מסתתרים במקרה הזה אנשים מלאי רעל. אין בשריפת תנ״ך לא חופש, לא ביטוי ובטח שלא נאורות. בושה"


3 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
שיתוף "זעזוע בישראל: "מאחורי ״חופש הביטוי״ מסתתרים במקרה הזה אנשים מלאי רעל""
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.