דרמה פוליטית

ראש המוסד דדי ברנע: "אהיה בצד הנכון"

תמונה – המוסד

בדרך להפיכה? מגישת תוכנית 'עובדה' אילנה דיין חושפת מפגש דרמטי שהתקיים הבוקר במוסד על המשבר החוקתי בישראל.

על פי הדיווח, "קבוצת עובדים במוסד ביקשו לפגוש הבוקר את ראש המוסד דדי ברנע ולדון בהשלכות החקיקה המשפטית.

לדברי עובדים שנכחו בכנס הדרמטי, ראש המוסד דדי ברנע אמר למשתתפים, "אם המצב יגיע למשבר חוקתי אהיה בצד הנכון, אבל כרגע זו לא העת".

במונולוג שפרסמה לאחרונה דיין על החקיקה המשפטית אמרה, "אני רוצה לעשות משהו שלא עשיתי אף פעם. כמעט 30 שנה אנחנו משדרים את עובדה. הרבה שנים חשבתי שעיתונאי חייב לשמור את דעותיו לעצמו. החל מאמש זה די ברור לאן אנחנו הולכים. הערב אני רוצה לדבר מהלב, ולאו דווקא כעיתונאית, בעיקר כאילנה".

"כשהחקיקה הזו דוהרת קדימה אל תאמינו למי שאומר לכם שיהיה בסדר, שלא ייפגעו כאן זכויות של הומואים, נשים, ערבים, כתבים, עניים ובהמשך גם חרדים ואחרים, שלטון כזה לוקח אותנו למקום שאף דמוקרטיה לא חזרה ממנו בחיים״.

"אל תתנו לרעש לבלבל אתכם, זה לא מעניין אם ביבי מחפש פטור ממשפט, גפני מחפש פטור מגיוס ודרעי מחפש פטור מהרשעות קודמות, זה רעש משני ולא חשוב, כמו הטעויות של ברק והעוולות של בג"ץ, היו כאלה, אבל אין שום דבר ברפורמה שיתקן אותן, יש בה שאיבה של כוח אדיר ומוחלט למקום אחד בלבד, ועכשיו שאין פשרה באופק תשאלו את עצמכם רק שאלה אחת: האם יש דבר אחד שהרוב לא יוכל לעשות למיעוט כשהמהלך יושלם. ואז תדמיינו את עצמכם במיעוט, כל מיעוט. אחרי שתדמיינו תחליטו באיזה צד של ההיסטוריה תרצו ללמוד, ומה תספרו לילדים של חורף שנת 23'".

16 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.