סתימת פיות?

מכה: רביב דרוקר תבע מעל מיליון שקל והפסיד

תמונה – ארכיון ערוץ 13

הסתיים ללא כלום: בית המשפט דחה את תביעת הענק של העיתונאי רביב דרוקר נגד העיתונאים ינון מגל ושמעון ריקלין, כך מדווח העיתונאי אבישי גרינצוויג בגלובס.

ינון מגל ושמעון ריקלין

בתביעה שהגיש דרוקר הוא דרש פיצוי של 1.2 מיליון שקלים ממגישי ערוץ 14, לאחר שטענו כי התחקיר שפרסם נגד ראש המוסד לשעבר יוסי כהן והדיילת, הוא רכילותי וצהוב שאפילו 'חדשות 12' סירבו לשלם עבורו. ריקלין הוסיף וטען, "כי מדובר בחיסול חשבונות פוליטי של דרוקר נגד אנשי ימין".

בפסק הדין כתב השופט רז נבון: ״דין התביעה להתקבל בחלקה הזניח בלבד, ובמילים אחרות- דין חלקה הארי של התביעה להידחות, שלא יהיה בו כדי להקנות פיצוי כלשהו לתובע״

השופט נבון: ״עברנו לשלב ההגנות והתחוור, כי לנתבעים עומדת טענת "אמת בפרסום" בנוגע לסירוב חדשות 12 לפרסם את הסיפור בשל הטעמים שנטענו על ידי הנתבעים. כמו כן, למר ריקלין עומדת הגנת "הבעת דעה" ביחס להטייה הפוליטית שהוא מייחס לסיקור העיתונאי של מר דרוקר״

השופט נבון הוסיף: ״נותרנו למעשה עם לשון הרע מצומצם ביותר ובגדרו לא הצליחו הנתבעים להראות, כי הסיפור שפורסם על ראש המוסד לשעבר, סורב גם על ידי גופי תקשורת נוספים״

לסיום פסק השופט: ״אני מעמיד את הפיצוי לו זכאי התובע על 5,000 שקל. אולם לנוכח העובדה כי מדובר בתביעה שהוגשה בסכום חסר הלימה לסכום לו זכאי התובע וכי חלק מטענות התובע התחוורו להיות מוקשות ולא התקבלו, כמו גם שהנתבעים הפריכו חלק מטענות התובע ועומדות להם ההגנות שבדין, אני מחייב את התובע בתשלום הוצאות הנתבעים בסך של 5,000 שקל".

לשאלת הגולשים האם עכשיו הוא סומך על בתי המשפט, הגיב ריקלין: "השופט היה יחסית הגון. אם זה לא היה דרוקר הוא היה מחייב אותו לשלם לנו ולא כפי שהוא עשה חייב אותנו ואותו באותו סכום ובקיזוז יצא 0"

9 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.