אזהרת צפייה

תיעוד דרמטי: רכב דורס מפגינים שחסמו את איילון

תמונה – כאן 11

מפגינים נגד הרפורמה המשפטית שחסמו בהפתעה את כביש איילון דרום, נדרסו על ידי נהג רכב שניסה לפלס את דרכו בין המפגינים. צעירה בת 25 נפצעה קל ברגלה ומטופלת על ידי כוחות ההצלה.

בחקירה ראשונית טע הנהג, כי בגלל שהבן נהג חדש נכנס ללחץ בעת עצירת הרכב מול המפגינים, האבא החליף אותו. האבא לטענתו לחץ בטעות על דוושת הגז.

ראש הממשלה נתניהו מיהר לגנות את הדריסה תוך מספר דקות: "ראש הממשלה מגנה בחריפות כל צורה של אלימות, קורא לכולם לפעול באיפוק ולשמור על החוק"

שר משפטים יריב לוין תקף הערב את המפגינים, "מפגיני קפלן חשפו הערב בשלט אחד את מטרתם האמיתית – בית משפט שהוא עליון על הכל • עליון על הממשלה ויכול לבטל כל החלטה או מינוי שלה • עליון על הכנסת ויכול לבטל כל חוק ועכשיו אפילו דן בביטול חוקי יסוד. • עליון על העם ויכול לבטל את הבחירות ולהוציא ראש ממשלה לנבצרות • עליון על החוק ויכול לקחת לעצמו כל סמכות בניגוד לחוק, ולפעול בניגוד עניינים כאילו הכללים לא חלים עליו".

השר לוין הוסיף, "ובנוסף לכל זה, בית משפט ששופטיו שולטים בהליכי מינוי השופטים, וממנים את אנשי שלומם בשיטת חבר מביא חבר, בחדרי חדרים וללא פרוטוקול. לשם הם חותרים. לשם מכוון הדיון שיתקיים ביום שלישי בעילת הסבירות. ליצור מצב שחמישה עשר אנשים שבוחרים את עצמם יהיו מעל הממשלה, מעל הכנסת, מעל העם ומעל החוק. שלטון מוחלט של השופט. בלי הדבר הזה שנקרא רצון העם. בלי דמוקרטיה".

לסיום כתב לוין, "ואני שואל כל אדם הגון, גם מי שעדיין לא רואה את הצורך בשינוי יסודי במערכת המשפט: אם בית המשפט יתערב בחוקי יסוד, איזה איזונים ובלמים יהיו עליו? האם נשאר אפילו איזון או בלם אחד, כפי שמתחייב בדמוקרטיה?"

אזהרת צפייה

23 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.