מסית ומפלג

לפיד זועם: "הכסף שלנו מממן את ערוץ 14 ואת מכונת הרעל"

תמונה – ארכיון כאן 11

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד במתקפה חריפה נגד הימין והממשלה: "הכסף שלנו מממן את ערוץ 14, ואת מכונת הרעל, ואת כל האנשים שמקבלים משכורות כדי לקרוא לנו בשמות מכוערים"

במונולוג עצבני שפרסם הבוקר תקף לפיד בחריפות, "אני מזכיר לכם – זה הכסף שלנו. כל מה שקורה עכשיו, כל מופע האימים, כל הטרלול, מה"סע" של מירי רגב עד הנאום של אייכלר שהכניס את היהודים לרשימת הנאשמים בשואה, קורה על חשבוננו. בכסף שלנו. אנחנו מממנים את זה".

היום בבוקר, כשהלכתם לעבודה, מימנתם את הג'ובים המושחתים של אמסלם, את שורפי הכפרים של סמוטריץ', את המליציה האלימה שבן גביר מנסה לבנות, את הנסיעה של נתניהו לסן פרנסיסקו. למה הוא נוסע לסן פרנסיסקו? מה יש לו לחפש שם? לספר בפאלו-אלטו איך הוא ריסק את ההיי-טק הישראלי?

הכסף שלנו. הכסף שאמור היה להיות מושקע בחינוך של הילדים שלנו, בבתי החולים שבהם ההורים שלנו עלולים חלילה להתאשפז. אמור היה לבנות את צה"ל, ובמקום זה הוא מושקע בהעלאת הקצבאות של אלו שמסרבים להתגייס.

הכסף שלנו מממן את ערוץ 14, ואת מכונת הרעל, ואת כל האנשים שמקבלים משכורות כדי לקרוא לנו בשמות מכוערים. זה אפילו כבר לא מתחזה למיזם פרטי. זו אבטחת הכנסה. מי שמתנדב להיות שופר יודע שהוא מסודר. הכסף שלנו מממן את השרים – כל ה-33, ועוד 6 סגני שרים.

כן, אבי מעוז חזר להיות סגן שר, ואנחנו מממנים אותו ב-285 מיליון שקל שנועדו להגיד לנו שאנחנו סוטים. אנחנו משלמים את כל החבילה הזו. את הצרחות, את השנאה הגלויה, את זה שהם אומרים לנו לשלם ולשתוק, לממן ולעוף להם מהעיניים, לתת להם את הכסף שלנו ואז לעמוד בצד ולא להאמין שזה קורה לנו.

מאז תחילת המחאה נציגי הממשלה מנסים להבין למה אין תנועת נגד אמיתית. למה הימין לא מציף את הרחובות. למה להפגנות שלהם מגיעים רק חרד"לים ומצביעי בן גביר. התשובה היא שהימין הישראלי – הימין האמיתי, הבטחוניסטי, הלא משיחי – גילה את האמת: זה גם הכסף שלו. גם הוא בקורבנות השיטה

גם בעבודה שלו מזלזלים. גם הילדים שלו נדחקים הצידה. גם השכונה שבה הוא חי מופלית לרעה. החלוקה בישראל היא כבר לא בין שמאל לימין. נוצרו פה שני מחנות חדשים. מצד אחד – אנשים שעובדים, משלמים מיסים, שולחים את הילדים שלהם לצבא, שומרים על החוק. מהצד השני – אלה שאיבדו את הבושה.

19 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.