באישור המשפחה

לראשונה: חמאס מפרסם סרטון של חטופה ישראלית

תמונה – חמאס

לראשונה מאז הטבח בתושבי הדרום: ארגון הטרור חמאס מפרסם תיעוד וידאו ראשון של חטופה ישראלית מיה שם, בת 21 משוהם כשהיא בשבי חמאס.

בתיעוד נראית החטופה שוכבת במיטה ומקבלת טיפול רפואי ממחבל חמאס. עוד מספרת החטופה כי דואגים לה ומטפלים והיא מבקשת שיחזרו אותה הביתה כמה שיותר מהר.

בכיר ארגון הנאצי חמאס ח׳אלד משעל התייחס לראשונה על החטופים והשבויים הישראלים: ״בנושא השבויים – אחת המטרות של המערכה היו לקחת שבויים ישראליים, חיילים וקצינים, כדי לרוקן את בתי הכלא מהאסירים שלנו. להתנגדות יש מספיק שבויים (ישראליים) כדי להחליף באסירים שלנו. לגבי האזרחים ובעלי האזרחות הכפולה – מספר מדינות וגורמים מתווכים הציעו לנו הצעות, אולם הנהגת הארגון אמרה שהיא תטפל בסוגיה הזו באחריות. יש הבדל בין חיילים ציונים שנתפסו במהלך הקרב, ויש לנו שבויים בדרגה צבאית גבוהה מאוגדת עזה בפרט, לבין אזרחים ואזרחים בעלי זהות כפולה. לשבויים צבאיים יש דין אחד, ולשבויים אזרחים ובעלי זהות כפולה יש דין אחר".

משעל הוסיף, "הנהגת חמאס תתייחס לשבויים בהתאם לחוק הבינלאומי וההומניטרי. אפילו מוחמד דף הדגיש בתחילת המבצע והורה לגדודי אל-קסאם ולכוחות הנוח'בה שלא להרוג ילדים ונשים וזקנים – וזה מה שהבטחנו.״

דובר צה"ל הגיב: למשפחתה של מייה שם נמסרה ההודעה בדבר חטיפתה בשבוע האחרון על ידי נציגי צה״ל. בשעה זו נציגי צה״ל עומדים בקשר עם המשפחה.

צה״ל פועל בכלל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשבתם של החטופים. בסרטון חמאס מנסה להציג עצמו כארגון הומני בעוד שמדובר בארגון טרור רצחני, האחראי על רציחתם וחטיפתם של תינוקות, נשים, ילדים וזקנים.

3 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.