מפרקים את חמאס

מלחמה בחמאס: חוליית מחבלים מחוסלים בחאן יונס

תמונה – אביחי שורשן

במסגרת הלחימה במערב חאן יונס פשט צוות הקרב של חטיבת גבעתי על מוצב ״אלקאדסיה״ המשמש כמוצב המרכזי של חטיבת חאן יונס ומכיל מתחמים רבים.

במוצב אותרו משרדו של של מוחמד סינוואר – אחיו של יחיא סינוואר. עם הכניסה למוצב זיהו הכוחות כי המוצב מולכד ע״י מחבלי החמאס במטענים רבים וביניהם מטענים שהוטמנו בתוך הקירות ונוטרלו ע״י כוחות ההנדסה.

בנוסף, מחבלים רבים שהתבצרו סמוך למוצב פתחו בירי לעבר הכוח. המחבלים חוסלו בירי צלפים, ירי פגזי טנקים ובסיוע חיל האוויר. מוצב "אלקאדסיה" שימש את ארגון הטרור חמאס לאימון המחבלים בהוצאה לפועל של המתקפה ב-7 באוקטובר.

המוצב הכיל מתחמי אימונים משמעותיים בחלקם אותרו דגמים המדמים שערי כניסה של קיבוצים, בסיסים וכלי רכב משוריינים צה״ליים. עוד פשטו הלוחמים על חדר המלחמה המרכזי של חטיבת חאן יונס ועל משרדיהם של בכירי החטיבה. כמו כן, הכיל המוצב גם מחסני רקטות ופירים שהובילו לתוואי תת קרקע אשר שימשו את ארגון הטרור חמאס.

במרחב אותרה מחרטה לייצור אמצעי לחימה ולתשתיות תת קרקע, וכן אמצעי לחימה רבים מאד וביניהם טילים נגד טנקים, RPG, מקלעי מאג, מטעני צד, רימונים, מחסניות ועוד.

"צק״ח גבעתי פשט על מוצב הדגל ומרכז האימונים ששימש את חטיבת חאן יונס, והשמיד אותו. מדובר במתחם משמעותי מאוד שנמצאו בו אמצעי לחימה רבים. בנוסף, החטיבה פועלת במערב חאן יונס בעוצמה רבה ומצליחה להוציא את המחבלים החוצה ממקומות המסתור שלהם כל יום", מצהיר מח"ט גבעתי, אל"ם לירון בטיטו, "אני גאה שזכיתי להוביל חטיבה כמו חטיבת גבעתי במלחמה הזו. הדור הנוכחי הוכיחו שהם מחויבים וערכיים לא פחות מהדורות הקודמים. חטיבת גבעתי תמשיך להיות איפה שצריך ובכל מקום שיבקשו מאיתנו".

התיעוד המלא

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.