מסכימים?

"באיחור ניכר של שנים ישראל מתחילה לפעול סוף סוף בכיוון הנכון"

תמונה – אל ג'זירה

אחרי שנים של הבטחות: הממשלה החליטה פה אחד, ערוץ ההסתה אל ג׳זירה ייסגר בישראל, לבד מהחרמת הציוד, צווים לשלילת תעודות עיתונאי, חסימת אתרי הרשת בישראל, פניה לרשתות החברתיות לחסום את חשבונות אל ג׳זירה והפסקת השידורים בישראל

תיעוד מסגירת משרדי אל ג'זירה בירושלים

הפרשן עמית סגל הגיב להחלטה הדרמטית: "באיחור ניכר של שנים ובאופן נקודתי יותר שבעה חודשים – ישראל מתחילה לפעול סוף סוף בכיוון הנכון"

השר בני גנץ תקף בזעם, "שרי המחנה הממלכתי תומכים בסגירת ערוץ אל ג׳זירה ואף הודיעו כי יצביעו בעד סגירתו בישיבת הקבינט האחרונה. לבקשת גורמי מערכת הביטחון, ור׳ המוסד בפרט, וכדי לא לפגוע במאמצי המו״מ, הוחלט באותה ישיבה לדחות את ההצבעה בכמה ימים. הבאת הנושא הבוקר להצבעה בישיבת הממשלה, היא החלטה נכונה בעיתוי אומלל שעלולה לחבל במאמצים למיצוי המו"מ ונובעת משיקולים פוליטיים."

ראש הממשלה נתניהו הגיב לאחר ההצבעה בממשלה: "כתבי אלג'זירה פגעו בביטחון ישראל והסיתו נגד חיילי צה"ל. הגיע הזמן לסלק את השופר של החמאס מהמדינה שלנו."

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדיווחים על התקדמות במגעים לשחרור החטופים: "אני מבקש להתייחס לפרסומים מגמתיים בתקשורת, פרסומים שגורמים נזק למשא ומתן לשחרור החטופים, וגם לסבל מיותר למשפחות החטופים שהן עוברות סיוט ולבי איתן. בניגוד לפרסומים הללו, החמאס הוא זה שמכשיל את שחרור חטופינו. אנחנו פועלים בכל דרך אפשרית לשחרור החטופים. זה בראש מעיינינו.

ישראל היתה ועודנה מוכנה לעשות הפוגה בלחימה כדי לשחרר את חטופינו. כך עשינו כששיחררנו 124 חטופים, וחזרנו להילחם – וכך אנו מוכנים לעשות גם היום. בשבועות האחרונים אנו פועלים מסביב לשעון כדי לגבש הסכמה שתחזיר את החטופים. ושוב, בניגוד גמור לפרסומים, כדי להשיג מטרה זו, נתנו לצוות המשא ומתן מנדט נרחב מאוד כדי לקדם את השחרור. עשינו זאת מתוך החובה העמוקה לחטופים ולחטופות, וכדי לשים קץ לסבל הנורא של המשפחות.

לדברי נתניהו, "לאורך המשא ומתן ישראל הפגינה נכונות ללכת כברת דרך משמעותית. כברת דרך שתוארה על-ידי מזכיר המדינה האמריקני בלינקן ואחרים כ"נדיבה במיוחד". אבל בעוד שישראל הראתה נכונות זו, החמאס נשאר מבוצר בעמדותיו הקיצוניות, ובראשן הדרישה להוציא את כל כוחותינו מהרצועה, לסיים את המלחמה, ולהשאיר את החמאס על כנו.

מדינת ישראל איננה יכולה לקבל זאת. איננו מוכנים לקבל מצב בו גדודי החמאס יצאו מהמחילות שלהם, ישתלטו על עזה מחדש, ישקמו את התשתיות הצבאיות שלהם, ויחזרו לאיים על אזרחי ישראל ביישובי העוטף, בערי הדרום, בכל חלקי המדינה. במקרה זה, השבעה באוקטובר הבא זה רק עניין של זמן. החמאס יוכל לממש את הבטחתו לבצע שוב ושוב ושוב את מעשי הטבח, את מעשי האונס והחטיפות.

האם לשם כך נפלו גיבורים וגיבורות? האם לשם כך שילמנו מחירים כבדים מנשוא? התשובה היא – לא! כניעה לדרישות החמאס תהיה תבוסה איומה למדינת ישראל. זה יהיה ניצחון עצום לחמאס, לאיראן, לכל ציר הרשע. זה יקרין חולשה נוראה – גם לידידינו, וגם לאויבנו. והחולשה הזאת רק תקרב את המלחמה הבאה, והיא תרחיק את הסכם השלום הבא. כי בריתות לא כורתים עם החלש והמובס, בריתות כורתים עם החזק והמנצח. לכן, ישראל לא תסכים לדרישות החמאס שמשמעותן כניעה, והיא תמשיך את הלחימה עד השגת כל מטרותיה".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
1 תגובה
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.