המחיר לשקרים

התגובה לשתילת הנשק בסדרת "מחוז ירושלים"

מועצת תאגיד 'כאן' החליטה במתקפה חריפה נגד חברת ההפקה, להסיר את כל הפרקים מהרשתות החברתיות, והפסקת ההתקשרות לאלתר עם חברת קודה תקשורת שהפיקה את הסדרה עם הקטעים המפוברקים - אמש הגיש תושב עיסוואיה שבביתו הושתל הנשק, תלונה למח"ש - עדכון

לאחר חשיפת עיתון 'הארץ' על פיברוק קטעים מתוך סדרת הדוקו "מחוז ירושלים", שעקבה אחר פעילות שוטרי ושוטרות ירושלים בשכונות במזרח ירושלים, החליטו במועצת תאגיד 'כאן', להסיר את כל הפרקים של הסדרה מהאתר ומהרשתות החברתיות, והפסקת ההתקשרות לאלתר עם חברת קודה תקשורת. אמש הגיש תושב עיסוואיה שבביתו הושתל הנשק, תלונה למחלקה לחקירות שוטרים נגד השוטרים המוערבים ומפיקי הסדרה.

בהודעת התאגיד נכתב: "מועצת התאגיד רואה בחומרה רבה את השתלשלות האירועים הקשורים בהפקת סדרת הדוקו-ריאליטי "מחוז ירושלים" וקיימה בירור ודיון מעמיקים בנושא.
כל מה שאירע בפרשה נוגד את מהות תאגיד השידור הציבורי ואת ערכיו הבסיסיים. מדובר בהתנהלות בזויה, הנוגדת לחלוטין את האחריות הגדולה המוטלת על השידור הציבורי ועל העוסקים בו, ונוגדת את ההכרח שבאמינותו. מדובר בבגידה באמון הציבור ובאמון תאגיד השידור הישראלי.", נמסר מתאגיד כאן

עוד נמסר, "בתאגיד אין מקום ואין כל סובלנות לשקרים לציבור ולהפללת אנשים חפים מפשע. יידע כל מי שעובד למען השידור הציבורי כי עליו להתייחס ביראת קודש לכללי האתיקה."

עוד נכתב בהודעת התאגיד: "לפיכך הוחלט כי תופסק לאלתר העבודה עם חברת "קודה" באופן גורף, וכי תופסק לאלתר העבודה עם כל המעורבים בזיוף. המועצה בחנה את התנהלות התאגיד ומצאה כי לא היה אפשר לעלות על הדעת כי ההפקה וגורמים במשטרה יבצעו מעשה שכזה ויפעלו בניגוד מוחלט לכללי האתיקה. הסדרה הוסרה מכל פלטפורמות התאגיד כדי למנוע פגיעה נוספת בכל מי שנפגע מהאירועים, והתאגיד יבחן דרכים להגברת הפיקוח על הפקות חיצוניות.", נמסר ממועצת תאגיד 'כאן' לאחר בירור הטענות שהתבררו כנכונות.

בעקבות ההחלטה, צפויה תוכניתו של גיא זהר המופקת ע"י 'קודה תקשורת' לרדת מהאוויר.

כזכור, קבוצת שוטרים שהשתתפו בסדרת הדוקו, שתלו נשק בביתו של סאמר סלימאן, תושב עיסאוויה שבמזרח ירושלים. את "תפיסת הנשק" הציגו בפרק 9 של הסדרה כ"הישג גדול" ואחד המשתתפים בסדרה אף אמר כי המרתף בו "נתפס" הנשק הוא "מנהרה שלא הייתה מביישת את החפירות בעזה". בהמשך הוצגו צילומים של שוטרים המברכים אחד את השני על התפיסה החשובה.

השבוע נחשף בעיתון 'הארץ' כי הדברים בויימו ולא היו מעולם וכי השוטרים עצמם הם ששתלו את הנשק בביתו של סלימאן וזאת לצורך צילומים מפרגנים.

העיתונאי ניר חסון הארץ' חשף כי החיפוש נעשה בביתו של סאמר סלימאן בשכונת עיסאוויה בנובמבר 2018, ובסופו קיבל מהשוטרים דוח חיפוש שבו נכתב: "לא נתפס דבר" וזאת למרות התיעוד בסדרה כי נתפס שם הרובה. סלימאן מעולם לא נעצר או נחקר בנוגע לנשק ש"נמצא" בביתו.

פרגון מפוברק
פרגון מפוברק
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.