צפו בוידאו

רבבות מתפללים בשירי רגש בכותל המערבי

תמונה – הקרן למורשת הכותל
מעל 150.000 אלף איש ביקרו בכותל המערבי במהלך תשעה באב - כמדיי שנה, לאחר צאת הצום אורגנה חלוקה מסודרת ומכובדת של כיבוד לרווחת המתפללים הצמים. בשעות הלילה של מוצאי תשעה באב, נהרו אלפי בני ישיבות, רבנים ואדמו"רים רבים ושרו ושרו את שירת 'אני מאמין' כעם אחד, בלב אחד בתקווה ובאמונה, עד השעות הקטנות של הלילה - צפו בוידאו

כמו כן, עשרות אלפי מתפללים פקדו משעות הבוקר המוקדמות את הר הבית, לרגל חג הקורבן. כוחות גדולים של משטרת ישראל נערכו במקום מראש. בשלב מסוים התגודדו אלפים באזור שער המוגרבים, הפרו את הסדר הציבורי במקום ויידו אבנים וחפצים לעבר השוטרים.

בעקבות ההתפרעות הורה מפקד המחוז, ניצב דורון ידיד, לפזר את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. השוטרים עצרו שבעה חשודים והשיבו את הסדר הציבורי על כנו. כתוצאה מההתפרעות נפצעו ארבעה שוטרים באורח קל עד בינוני. בעקבות הערכת מצב הוחלט לאפשר את הביקורים בהר הבית, בליווי כוחות משטרה שפעלו מול מפרי סדר שניסו למנוע את שגרת הביקורים במקום.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל תמשיך לפעול על מנת לאפשר את חופש הדת והפולחן לכלל הדתות, תוך שמירה על שלום הציבור וביטחונו."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.