ניצל מהתפטרות

צפו: הרשת מגיבה להתנצלות של ירון לונדון

תמונה – תאגיד 11
מגיש הטלוויזיה ירון לונדון מתנצל על שאמר כי "הערבים הם פראים אדם שרוצחים גם אחד את השני" - הרשת מגיבה

מגיש הטלוויזיה ירון לונדון מתנצל במכתב ששיגר הבוקר למנהלי תאגיד החדשות כאן – וכך הוא כותב: "רבים, בעיקר מקרב צופינו הערבים, נפגעו מדברים שאמרתי אמש בתוכנית "גאולה ולונדון" ב"כאן". בשעת לילה שמעתי את הקלטת התוכנית ומצאתי כי הסתבכתי בלשוני, התנסחתי שלא כראוי וכי יש סיבה לעלבונם. אני מתנצל על כך. אסביר את כוונת דבריי: הדיון סב על הסיבה שבגללה התעניינו יוצרי הסדרה הנערים בגורלו של הקורבן הערבי מוחמד אבו חד'יר ובאישיותם של רוצחיו היהודים, יותר מאשר ברוצחיהם של הנערים מגוש עציון."

עוד כותב לונדון בהתנצלות: "טענתי כי יהודי אינו משתומם על כך שערבי רוצח יהודי. לעומת זאת, מתוך תפיסתו את עצמו כבן לעם נעלה מבחינה מוסרית, הוא מתקשה להשלים עם העובדה שמקרב בני עמו יצא רוצח נתעב. יוצרי הסדרה הונעו על ידי הרצון לגלות את שורשיי הנגע, המפחיד אותם יותר מאשר מתנכל חיצוני. את היחס השונה לרוצחים משני העמים הסברתי בכך שיהודים תופסים את הערבים כפראי אדם רצחניים. התבוננות בסביבתנו הגיאוגרפית, כך אמרתי, מאששת את התפיסה הזאת. כמובן שבאומרי 'הערבים' לא התכוונתי לפרט הערבי, אלא להתנהגותן של החברות הערביות במדינות השכנות. מקביעה זו אין בדעתי לחזור, אך אני מודה כי מדבריי שנאמרו בלהט הדיון ניתן היה לשמוע הכללה גורפת. על כך אני מתנצל מעומק הלב ומבהיר כי חלילה לי מלחשוב כי הערבים הם פראי אדם״.

מהתאגיד נמסר בתגובה להתנצלות המאולצת שפרסם: "אנו מקבלים את ההתנצלות. אין בשידור הציבורי מקום להתבטאויות מסוג זה"

כזכור, אמש התבטא לונדון בשידור חי בתאגיד כאן, "ערבים הם פראי אדם. אגב, אני מקבל את העמדה הזאת, ערבים הם פראי אדם. הם לא שונאים רק יהודים, הם רוצחים את עצמם בראש ובראשונה"

הגולשים ברשתות החברתיות הגיבו על ההתנצלות: "ירון לונדון הוא בחינה טובה לפירמידת הבולשיט של הימין: כשסיפר שהטריד אישה הוא הוקע בפיד ימין. אבל. כשאמר שערבים הם פראים ורוצחים הוא קיבל מחיאות כפיים. כי ככל שקבוצת המיעוט שפגעת בה יותר שנואה על קבוצת ״היהודיהלבן״ היא פחות חשובה בפירמידת הצביעות. #הכל_פוזיציה

https://twitter.com/ayeletmm/status/1166386171548753920?s=20

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.