מכה שוב

יאיר גולן: "מצבנו הורע והוא ימשיך להיות מורע"

תמונה – פייסבוק יאיר גולן
סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף (במיל') יאיר גולן שעורר סערה כשהשווה את המצב בישראל לתקופה השואה, ממשיך במתקפה נגד הימין בראיון לרדיו 103, "אני חושב שמצבנו הורע והוא ימשיך להיות מורע, כל עוד השלטון בישראל לא יתחלף, אני אומר את זה בצער" - פוליטיקה

בראיון לגיא פלג ויואב לימור בתוכנית הקבינט ברדיו 103, התייחס יאיר גולן להתנצלות של נשיא המדינה ריבלין בשם אזרחי ישראל.

גיא פלג: "אוליי אתה חייב התנצלות?"

יאיר גולן: אחרי נאום יום השואה, אני נשאתי התנצלות בדבר אחד, אמרתי אם יש ניצול שואה אחד שפגעתי בו אני מתנצל בפניו, לא הייתה כוונתי לפגוע בניצולי שואה חס וחלילה" אבל האם מה שאמרתי אז ומה שהצבעתי עליו מבחינת הידרדרות מוסרית של החברה הישראלית, וחוסר אחריות של המנהיגות שלה בהובלת העם, האם הדברים האלה שהיו נכונים אז בעיניי נכונים גם היום?"

גיא פלג: זה לא רק מה שאמרת, יש הידרדרות מוסרית שאפשר להצביע עליה, אתה זיהית מגמות שהזכירו לך זכרונות"

יאיר גולן: "כן, אני לא חושב שדרך אגב, כל התגוללות עליי צצה בגלל הנושא של רמיזות לתקופה השואה, זה לא העניין. העניין היה, רמיזות לכך שהמנהיגות עצמה במקום לעשות את מלאכתה והוביל את העם בבטחה, בדרך של עליונות מוסרית אינטלקטואלית כפי שבן גוריות חזה היא לוקחת אותנו למקומות אחרים מתוך הסתה וסכסוך"

יואר לימור: "מצבנו מאז השתפר או הורע?"

יאיר גולן: "אני חושב שמצבנו הורע והוא ימשיך להיות מורע, כל עוד השלטון בישראל לא יתחלף, אני אומר את זה בצער. ראית את זה בבחירות האחרונות, היא הייתה מלאה בשיסוי וביזוי, ואי אפשר להגיד כך שזה מערכת בחירות.

יואב לימור: "מבחינתכם הצטרפות לנתניהו זה משהו שעומד על הפרק, אחדות רחבה של כל העם?"

יאיר גולן: "אנחנו אמרנו את זה מתחילת הדרך, הבעיה היא לא רק נתניהו אני חושב שהליכוד כולו הושחת, אני חושב שהליכוד ונתניהו צריכים ללכת הביתה. אני לא אומר שהליכוד כולו פסול יש לה את הזכויות שלה, היא מלפגה ציונית. אני חושב שהיום בריא לליכוד ובריא למדינת ישראל שהליכוד לא יהיה בשלטון."

עוד התייחס יאיר גולן על האפשרות לשותפות עם המפלגות הערביות ותמיכה מבחוץ, "מול האפשרות של ללכת לבחירות, הכל עדיף. אבל לא, זו לא תהיה ממשלה טובה, לא תיהיה ממשלה יציבה"

נשיא המדינה ריבלין סופג מתקפה ברשתות החברתיות מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, בעקבות הענקת המנדט לבנימין נתניהו להרכיב את הממשלה

https://twitter.com/mreshef1/status/1177164010669690881?s=20

הראיון המלא כאן

כזכור, נשיא המדינה ראובן ריבלין התנצל בפני יאיר גולן בשם אזרחי ישראל על המתקפה שספג לאחר שהשווה את ישראל לתקופה הנאצית

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.